24. říjen 2018
Aktuální výroba v ČR
Tržby Tesly poprvé za čtyři roky klesly, zisk se snížil o 55 procent

Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55 procent na 1,13 miliardy USD (26,6 miliardy Kč) a tržby se snížily poprvé za čtyři roky. Vyplývá to z prohlášení zveřejněného v noci na dnešek. Automobilka však současně oznámila, že urychlí výrobu nových, cenově dostupnějších vozidel, což poslalo její akcie vzhůru.
Tržby se v prvním čtvrtletí snížily o devět procent na 21,3 miliardy USD. Objem prodeje klesl o téměř devět procent kvůli zvýšené konkurenci a zpomalování poptávky po elektromobilech. Zisk na akcii bez jednorázových položek činil 45 centů, zaostal tak za odhadem analytiků dotazovaných agenturou FactSet, kteří čekali zisk 49 centů na akcii.
Investoři a analytici hledali nějaké znamení, že Tesla podnikne kroky k zastavení letošního propadu ceny svých akcií a zvýšení prodeje, upozornila agentura AP. V dopise investorům Tesla uvedla, že výroba menších a cenově dostupnějších modelů bude zahájena dříve, než doposud předpokládala. Menší modely, mezi které zřejmě patří i malý vůz Model 2 za cenu kolem 25.000 dolarů, budou využívat podvozky vozů nové generace a některé prvky současných modelů. Budou tak vyráběné na stejných výrobních linkách, jako současné modely, a pro nové vozy nebudou potřeba nové továrny ani nové výrobní linky. Generální ředitel Elon Musk v konferenčním hovoru s analytiky uvedl, že očekává zahájení výroby v druhé polovině příštího roku, ale mohlo by to být i koncem letošního roku.

Tesla zopakovala, že růst prodeje vozů může být v letošním roce znatelně nižší než loni, protože pracuje na uvedení nové generace vozu. Podle mnoha analytiků slabší prodej vyvolává otázky ohledně poptávky po Teslách a dalších elektromobilech.
Akcie Tesly od počátku letošního roku klesly o více než 40 procent. Po oficiálním ukončení úterního obchodování v USA však začaly růst a v jednu chvíli si připisovaly až 12,5 procenta.
Mohlo by vás zajímat
10. leden 2019
16. leden 2019
3. červenec 2020
7. září 2020
2. říjen 2020
3. květen 2021
19. květen 2021
Komentáře (7)
No spalováky zdražují (protože musí dotovat BEV),
BEV zlevňují (protože čína to dotuje).
Na TESLA je to obrovský konkurenční tlak - většina lidí v číně kupuje BEV jako své první auto. A tak neřeší jízdní vlastnosti a pohodlí auta - ale řeší jak dobře se ukazuje v telefonu, kolik má různých diod atd...
No a v tom ty modely od TESLA v porovnání s čínskými zaostává. Takže na největším trhu světa mají problém. V Evropě se přestalo dotovat a navíc na spoustě míst je problém s elektrickou sítí, což omezuje využití BEV (a situace se zlepší až tak v horizontu 5ti let) - takže lidi preferují hybridy, aby je elektrická síť nevypekla.
Takže ačkoli má TESLA nejlepší BEV z hlediska jízdních vlastností, tak musela nasadit slevy a i tak objemy klesají.
Tesla zlevňuje a sama si podkopává pozici. Deflace způsobuje odložení nákupu, už jen proto, že kromě nových aut přichází o ještě větší hodnotu i majitelé již vyrobených kusů, pokud se budou chtít auta zbavit v bazaru.
Navíc Musk už řadu lidí v Evropě naštval a Teslu už kvůli němu osobně kupovat nebudou.
To je váš názor, který spousta lidí nesdílí. Pokud bych si mohl vybírat, tak jedině Teslu. Důvodů je hodně.
-- Výborný poměr cena výkon
-- Automobilka která vyrábí čistě elektrická auta nebude dělat kompromisy a tahat do BEV nějaké přežitky
-- Jednoznačně nejlepší infotainment a SW + FW, který spolu dobře spolupracuje, protože je vyvíjený přímo u výrobce
-- Servis na velmi vysoké úrovni opět nezatížený ICV přežitky
-- Nízká spotřeba, nízký Cx koeficient
-- Vysoká bezpečnost
-- Jen pasívní asistenti, kteří nezamořují okolí dalším elektronickým smogem
Pět let? Podle čeho tak usuzujete? Čína má inovační cyklus necelé 2 roky a Tesla, i když jde jinou cestou a nechrlí každým rokem nový model, jde cestou postupných zlepšení. Za dva-tři roky se protne cenová parita BEV a ICV a to bude konec i drahým a složitým hybridům.
Cenová parita žádné protnutí nemá, když neřeknete vůči kterému segmentu.
TM3 stojí v základu o 50 tisíc méně než odpovídající auto Octavia RS.
Ale třeba, že by Peugeot e-208 zlevnil z 890 tisíc na 440 tisíc co teď stojí Peugeot 208, to se opravdu do 3 let nestane.
Ni c neroste až do nebe. Ale celkem pragmaticky (dle předchozích poklesů a růstů Tesly) se dá predikovat, že Tesla opět poroste . Za prvé je na obzoru robotaxi a za druhé, se snad dočkáme od Tesly i levného BEV, které by mohlo odstartovat další vlnu adopce BEV u potencionálních zákazníků.
Stále docela služný hrubý zisk $8300/prodané auto, resp. čistý zisk $2600/auto.
Ještě je stále kam zlevňovat a být v zisku.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.