VW může předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025, říká jeho šéf
Automobilka Volkswagen může předstihnout Teslu v prodeji elektromobilů v roce 2025. Na Světovém ekonomickém fóru (WEF) ve švýcarském Davosu to dnes podle serveru CNBC uvedl její šéf Herbert Diess, podle nějž jeho firmě v nadcházejících měsících pomůže zmírnění problémů s dodavatelským řetězci. Z přechodu na elektromobilitu ale zřejmě nebude těžit Česká republika.
„Trhy jsou vždy o budoucnosti,“ odpověděl Diess na dotaz, proč investoři hodnotí Teslu s takovou prémií oproti tradičním automobilkám, jako je právě největší výrobce vozů Volkswagen.
„Tesla je v současné době v čele pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je to také již nejvíce zdigitalizovaná automobilka a mají určité výhody,“ pokračoval. „Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně je předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodej,“ uvedl Diess a zopakoval své přesvědčení, že Volkswagen by mohl mezeru v prodeji elektromobilů brzy zacelit.
Automobilový průmysl se déle než dva roky potýká s dopady koronavirové pandemie, která mu ztížila přístup k důležitým součástkám, což mu neumožňuje vyrobit tolik vozů, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech stále omezovat růst prodeje elektrických vozidel. Diess ale očekává, že od druhé poloviny roku se situace na trhu s dodávkami polovodičů zlepší.
Přechod na elektromobilitu ohrožuje pozici České republiky jako evropské velmoci ve výrobě automobilů a také české dceřiné automobilky Volkswagenu Škoda Auto. Česko podle některých hodnocení téměř jistě prohraje vrcholící mezinárodní soutěž o továrny na výrobu baterií do aut i čipů, neboť investorům nevychází dostatečně vstříc.
„Česko sice navenek deklaruje zájem o investory, kteří by mohli postavit továrny na výrobu baterií do aut nebo čipů, ve skutečnosti jim ale nemá moc co nabídnout. Stát si manévrovací prostor vykolíkoval tak nešťastně, že zde ani není šance na rychlou změnu. Investoři naráží na několik zásadních překážek. Tou hlavní je nedostupnost vhodných průmyslových zón, které by byly na tak velké projekty připraveny. Druhou jsou zdlouhavé povolovací procesy, které investorovi neumožní pracovat s reálným harmonogramem výstavby tak, aby byl aspoň trochu srovnatelný s tím, co slibují okolní země. Třetím problémem je zpřísnění investičních pobídek,“ řekl ČTK odborník poradenské společnosti KPMG na zahraniční investice a investiční pobídky Jan Linhart.
vjn ank
Mohlo by vás zajímat:
Žádná škoda... Ani Škoda...
Češi snad nejsou dost hloupí na to, aby si dotovali další "bilionový tunel" dotacemi na dluh do elektromobility, která se masívně rozvíjí jenom díky obří státní finanční podpoře v zemích, kde vykazuje nejvyšší růst, a současně i díky zelenému klimatickému výplachu mozků o "skvělé budoucnosti" přechodu na dotovanou elektromobilitu včetně letadel.... :-P
Teď můžeme sledovat souboje marketingových kampaní, kdo urve největší podíl na promarněných investicích při prudkém růstu cen energií a komodit všeobecně. ;-)
Český stát/vláda už doslova hyperaktivně plní své závazky vůči direktivám EU a objednal(a) si pro státní úřady a úředníky a Správu železnic na účet daňových poplatníků elektromobily za necelou miliardu Kč, další miliardy podpory souvisí se závazky Babišových vlád až do roku 2030. "V minulosti prohlásil exministr průmyslu Karel Havlíček, že do roku 2030 stát podpoří elektromobilitu celkem 34 miliardami korun."
A další lobbystické tlaky na zadluženou vládu jsou z této kategorie:
"Svaz dovozců automobilů vyzývá vládu k zavedení dotací na nákup elektromobilu, navrhuje až 200 000 Kč"...
No nekupte to za milion nebo dva, když vám stát daruje jako "podporu chudým" 200 tisíc... :-P
Kocourkov nebo Absurdistán? Vyberte si!
aha, lebo lietadlami tiez hned od zaciatku lietali chudobni ze?
nie, je to tak, ze lietali superbohati, ktori financovali svojimi letenkami vyvoj lepsich a dostupnejsich lietadiel tak, aby teraz mohli cestovat aj chudaci ryanairom do londyna za 29e v akci
No, ono je to spíš tak, že letadla na baterky jsou jeden velký fyzikální i ekonomický nesmysl. Což neznamená obecně, že malé ultralehké létající stroje nemohou být na baterky. :-) Problém je podobný jako u těžkých elektromobilů s velkým akumulátorem, který musí neustále tahat s sebou (což je náročné na spotřebu energie). U letadel tu velkou váhu ještě musí stroje zvedat do vzduchu, takže na užitečný náklad jim už energie nestačí. ;-)
Milý Láďo,
1) Co sem taháš letadla na baterky? O těch řeč nebyla.
2) Cokoliv existuje, je možné. Letadla na baterie existují, tudíž nejsou fyzikálním nesmyslem.
Logika, ani pochopení psaného textu ti moc nejdou.
Problém je že teď chtějí ti bohatí dotovat elektromobily a jejich infrastrukturu i po chudých kteří leckdy nemají ani automobil.
Elektromobily ano ale bez dotací ať si elektromobil a infrastrukturu zaplatí ten kdo elektromobil vlastní.
Hele, chudým se dotují vlaky, tramvaje, trolejbusy a autobusy. A to už pekelně dlouho. A i hromadná doprava se stále více elektrifikuje.
Máte pravdu elektromobilita ekonomicky nevychází. Jenže víte jak to je kdo chvíli stál už stojí opodál z principu spotřebuje elektromobil polovinu energie co auto se spalovacím motorem ( v celém cyklu) až se vyřeší ( jestli) baterie budou EV levnější než klasická auta. Nepodílet se na tom jak vy říkáte nesmyslu může být z tohoto pohledu extrémně nebezpečné , protože pokud se to podaří pak celosvětově velmi rychle tj. během 7 let klesne výroba aut se spalovacím motorem k nule. Navíc EV jsou komplementární z OZE mohou totiž nabíjet když je el. energie levná takových chvil bude přibývat. Ale jinak máte pravdu dnes je to bezesporu ekonomický nesmysl na druhou stranu pokud sleduji trendy v technice pak současné krize odezní asi za 3 roky a od roku 27 budou EV výhodnější než auta se spalovacím motorem.
To jste na omylu, Rejpale, organizace Euro NCAP posuzuje spotřebu primární energie v celém životním cyklu nově uváděných automobilů na trhu a výsledky jsou minimálně srovnatelné. Druhého nejlepšího výsledku mezi vozy uvedenými na trh v posledních letech dosáhla Škoda Octavia Combi 2.0 TDI:
greenncap. com/european-lca-results/
No Emile, zrovna tady u tohohle výzkumu nakonec NCAP přiznala pod tlakem vědců, že udělala celkem velký fail. Omylem počítala emise dvakrát.
https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/
Osobně mě mrzí, že ten fail udělali, ale stalo se.
Ale ty údaje, na které odkazuji, jsou už po opravě uvedené chyby. Je to v tom Vašem odkazu i napsané: "This error has now been corrected." Před touto opravou vycházela Škoda Octavia úplně nejlépe, protože dnes nejúspornější Fiat 500e tehdy vycházel na 171 MWh, po opravě chyby má už jen 162 MWh.
Okej omluva, máte pravdu, že je to už opraveno.
Celkem to potvrzuje tu moji tezi, že je opravdu nejlepší se hnát za co nejmenší spotřebou. Sám mám 500e, který je sice malý, ale není to přeborník ve spotřebě oproti třeba Ioniqu nebo Koně či TM3. U spalováku mám taky Octavii s nízkou spotřebou a je to lepší, než si vozit zadek v těžkým SUV.
Pokud si uděláme mix z OZE a jádra, tak to bude jenom dobře pro celý cyklus spalováků i EV.
Přesně tak, Češi jsou ten nejchytřejší národ a neskočí jen tak na něco, proto se tady máme dobře, máme nejvyšší platy v Evropě a obecně celý stát patří k nejvyspělejším. :D
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se