Domů
Energetika v zahraničí
Putin a Scholz jednají o ukrajinské krizi a energiích
Ruský prezident Vladimir Putin
Zdroj: www.kremlin.ru / Creative Commons / CC-BY-4.0 (licence)

Putin a Scholz jednají o ukrajinské krizi a energiích

Ruský prezident Vladimir Putin na úvod schůzky s německým kancléřem Olafem Scholzem prohlásil, že pro Moskvu je prioritou spolupráce v energetice s Berlínem jako jedním z hlavních partnerů. Uvedl také, že je ale nutné věnovat „velkou část našeho času“ nynější krizi mezi Západem a Ruskem kvůli Ukrajině.

„Samozřejmě je jasné, že nyní musíme mluvit o složité bezpečnostní situaci v Evropě,“ řekl Scholz podle záběrů ruské televize z úvodu schůzky.

„Nejdůležitější je, že můžeme pracovat na našich vztazích prostřednictvím jednání,“ dodal kancléř, který se o den dříve v Kyjevě sešel s prezidentem Volodymyrem Zelenským.

Západ a Kyjev se kvůli soustředění ruských vojsk u hranic s Ukrajinou obávají nového ruského útoku na sousední zemi. Moskva, která takový úmysl popírá, dnes ohlásila začátek stahování části sil do původních posádek.

Putin a Scholz usedli ke stolu se šestimetrovým odstupem, což je kremelské sanitární opatření pro ty Putinovy hosty, kteří odmítají ruské testy na covid-19. Ve stejné situaci se v Kremlu minulý týden ocitl francouzský prezident Emmanuel Macron. Scholz podle Putinova mluvčího Dmitrije Peskova odmítl podstoupit ruský PCR test; německá strana podle něj toto odmítnutí nevysvětlila.

„Rusko je spolehlivým dodavatelem energetických zdrojů již velice dlouho, desítky let. Za celou dobu nedošlo k jedinému výpadku v dodávkách energetických zdrojů z Ruska,“ prohlásil šéf státu podle agentury TASS.

Putin také tvrdil, že Rusko jako dodavatel se drží tržních zásad, o čemž podle prezidenta nemůže být pochyb.

Putin se nezmínil o plynové krizi z počátku roku 2009, kdy Gazprom s Putinovým svolením utáhl kohoutky s plynem pro Ukrajinu, která se tehdy nedohodla s Moskvou na dodávkách ruského plynu. Po několika dnech přestal proudit ruský plyn v plynovodech vedoucích přes Ukrajina i dále na Západ. Krizi tehdy přiletěl řešit do Kyjeva a Moskvy český premiér Mirek Topolánek jako představitel předsedající země Evropské unie. Nakonec se Putin na vyřešení krize dohodl s ukrajinskou premiérkou Julijí Tymošenkovou.

Rusko a Německo spojuje nový plynovod Nord Stream 2, který má po dně Baltu přepravovat do Německa ruský plyn s pominutím Ukrajiny a dalších tranzitních zemí. Uvedení plynovodu do provozu ovšem ještě německé úřady neschválily.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(52)
Vojvodik Petr
15. únor 2022, 14:01

UA je nezajímavá. Důležité jsou energie.

Jaroslav Loudil
15. únor 2022, 14:52

Další termín útoku dle Bidena nastává !, leden mu nevyšel, tak očekává dle svých tajných služeb útok Ruska už zítra , ve středu. Je to k smíchu, co tento stařec za oceánem vymýšlí ! Samozřejmě, že žádný útok nenastane, ani zítra, ani za měsíc , ani za rok. Nevím proč USA tolik hystericky celou situaci vyhrocují, ropa je už za 95 USD, letecké společnosti nechtějí létat nad Ukrajinou .Západ trpí čím dál víc a Rusko se jenom směje. Smutné, opět jsme prohráli.

JVr
15. únor 2022, 16:04

Mno, USA to až tak moc nevyhrocují. Vyhrocují to předně Rusové, kteří přesunuli velkou část armády k hranicím Ukrajiny a do Běloruska. Což notně znervózňuje Ukrajince, kteří volají na pomoc strejdovi Samovi ať je ochrání, jenže ten jim řekne tak leda: "mám vás rád, ale nejste v NATO a s Ruskem já si moc začínat nechci".

Je to bezpečnostně-politický problém za který si mohou tak trochu Ukrajinci sami, protože chtějí být v NATO, což strejdu Putina dost znervóznilo. Rakety NATO mít hned za hranicemi mu zrovna klidný spánek nepřináší a v tom ho chápu. Na-druhou stranu Ukrajina je tak polarizovaná, že tam není politicky průchozí se od záměru stát se členem NATO odklonit. Ti co na Ukrajině byli pro-ruští se už s Putinovou pomocí odtrhli, čímž to celé ještě více zpolarizovali (tam podle mě udělal slušnou chybu). A tak musí Putin tlačit na USA, aby řekli, že Ukrajinu do NATO nechtějí, ale to se strejdovi Samovi moc nechce a odvolává se na to, že to musí říct sami Ukrajinci… Putinovi by anexe Ukrajiny pomohla tuto zapeklitou situaci vyřešit, ale má asi takové tušení, že to je už vojenský zásah přes „čáru“, a tak nyní čeká na vhodnou záminku, která by ten vpád na Ukrajinu dobře zdůvodnila. Pravděpodobně bude muset nějakou sám vytvořit, nebo bude muset někdo (Rusko, Ukrajina, USA/NATO) nakonec ustoupit.

Pokud k té anexi dojde, bude to z pohledu energetiky slušný zářez a s levnými energiemi se můžeme nadobro rozloučit. Na druhou stranu Rus nedodává větrníky ani slunečníky, tak Green-Deal může jet dál ne? A ty levné energie z OZE zaplaví celou Evropu, že jo!

Antonín Mikeš
24. únor 2022, 22:46

"Samozřejmě, že žádný útok nenastane, ani zítra, ani za měsíc , ani za rok."

Tak to bohužel nebyla pravda.

petr
15. únor 2022, 14:59

Nord Stream 2 je výborným obchodním tahem Rusko-SRN a velkou prohrou ostatních.

Z hlediska EU jde o velké bezpečnostní riziko pro celou střední a východní Evropu...

Kdo tvrdí opak, tak by měl vice studovat historii, je to učebnicový příklad kdy spolupráce těchto dvou zemí nepřináší ostatním nic dobrého...

Naivita SRN s jejich Energie wende, kdy se zvýší závislost na ruském plynu, je ukázkou nepochopení základní bezpečnostní strategie EU...

Omega
15. únor 2022, 16:02

Pokud vím, tak plynovod přes ukrajinu tam stále bude a kapacitu má velkou. Nikomu nebrání si to koupit s dopravou přes ukrajinský plynovod. Gaspromu to bude jedno jestli to půjde přes jeden, nebo druhej. Akorát jejich smlouva bude - 200USD za 1000m3 s předávacím bodem v Německu, nebo v bodě vstupu na Ukrajinu. A zbytek transitu si zaplaťte sami,

Jaroslav Loudil
15. únor 2022, 15:04

Izrael dnes zablokoval pokus USA dodat Ukrajině protiraketový systém Iron Dome, který vyvinuly USA společně s Izraelem. Izrael se obává zhoršení vztahů s Moskvou , která má velký vliv v sousední Sýrii.

Petr prochaska
15. únor 2022, 15:13

Většina izraelců přišla do Izraele z Ruska a má v Rusku i příbuzné. Vztahy Ruska a Izraele jsou velice dobré. Naproti tomu banderovce židi rádi nemají.

Martin P
16. únor 2022, 12:02

To není tak jednoznačné, zvláště, když Rusko podporuje Sýrii a Egypt. Ruští Židé a Rusové, to je celkem velký rozdíl.

Jaroslav Loudil
15. únor 2022, 15:11

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Rusko myslí na zadní kolečka, na rozdíl od EU. Nyní ROSATOMFLOT zprovozňuje tři jaderné ledoborce třídy Arktika o výtlaku 30 000 tun každý , jež mohou lámat led přes 3 metry tlustý. A nyní už staví nový obří jaderný ledoborec třídy LEADER o výtlaku 70 000 tun, poháněný dvěma reaktory RITM-400, který bude již za 5 let lámat led dokonce o síle 4,3 m. Dva jaderné reaktory dají výkon šroubům 120 MW. Loď pluje dva roky bez doplnění paliva. Těchto obřích ledoborců bude mít dokonce pět. Proč tolik úsilí ??? Až nebude chtít EU ruský plyn z Jamalu, tak ho Rus v podobě LNG bude posílat Severní cestou Číně.
.

Jaroslav Loudil
15. únor 2022, 15:46

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Trocha čísel z ruského obchodu. Největší partner Ruska byla Čína s celkovým obratem 146,88 mld. USD. Obchod Čína- Rusko loni stoupl o skvělých + 35,8 % !! Za leden až říjen je pořadí největších partnerů Ruska toto : 1. Čína = 112,4 mld. USD 2. Německo = 46,1 3.Nizozemí = 37,0 4. USA = 28,8 5. Turecko = 25,7 Těchto pět největších partnerů Ruska tvoří 87 % jeho obchodu. Čína sama už má sama větší podíl na ruském obchodu , jak druhý, třetí a čtvrtý v pořadí dohromady /Německo + Nizozemí + USA/ . Ještě pár let budeme Rusko sankcionovat a staneme se bezvýznamní v jeho zahraničním obchodě. Vše přesměruje na Čínu. Zda to bude naše výhra pochybuji !
.

Vojvodik Petr
15. únor 2022, 15:55

Můžeme hladit čínské soláry a myslet si že jsme cool.

Třeba nás to v zimě zahřeje.

hlpb
15. únor 2022, 17:42

Jardo nechci ti brát nadšení, ale Rusko je ekonomicky zcela bezvýznamné, je tak technologicky zaostalé, že nemá Evropě absolutně, kromě surovin, co nabídnout, jeho ekonomiky je vzhledem k velikosti země a počtu obyvatel velice malá cca velikosti Itálie, bez surovin je pak velikost dosahuje pouze ekonomiky Polska.¨

Vojvodik Petr
15. únor 2022, 18:19

Na PPP jsou sestí nejsilnější. A nezávislí. Zkus koupit cisty titan...

Richard Vacek
15. únor 2022, 19:15

Snad právě to tvoří blok EU-Rusko dokonalými partnery, kteří si nekonkurují, ale doplňují se. Z Ruska nepotřebujeme výrobky ani technologie, ale suroviny, kterých tam je třetina světových zásob. A platí to i naopak. Rusko od EU nepotřebuje suroviny, ale výrobky a technologie.

S USA se nedoplňujeme, ale konkurujeme si.

A jestli EU s Ruskem nechce spolupracovat, máme tady Čínu, která nás dobře zastoupí.

Josef
15. únor 2022, 19:18

HDP celkem je RF někde na 11-12 místě na světě,1.USA, 2. Čína. Ovšem o kvalitě života obyvatel dané země vyovídá HDP na obyvatele je RF někde na 61 místě ČR je na 39 místě, Čína 84.

hlpb
15. únor 2022, 17:53

Jardo, kolik znáš lidí, co si koupí, ruské auto, mobil, počítač, ledničku, televizi, léky, jídlo, pračku, žehličku, nábytek, umyvadlo atd. atd., Odpovím za tebe, NIKOHO. jediné co si někdo koupí je vodka, ale i tu umí lépe než rusáci Finové

Lukáš
15. únor 2022, 18:31

Tuto pán bude mozgový atlét. Vaše komentáre dosť znižujú úroveň tejto stránky aj diskusie. Snažíte sa pôsobiť dosť inteligentne, ale čo príspevok to jednostranne vyjadrenia bez logiky poškodiť druhú stranu alebo opačný názor. Presne taký istý systém proti akému sa tu už dlhšie tvárite, že bojujete.

Ak nemá čo Rusko ponúknuť europe a svetu tak odporúčam trochu naštudovať si svetovú produkciu niektorých vzácnych kovov a ďalšie spracovanie a % podiel produkcie. To isté napríklad pri produkcii obilnín a okopanin, vývoz plynu, ropy či olejov.

Vývoz poľnohospodárskej techniky, áno aj automobilov, palivo pre atómové elektrárne, lode a lodne motory atď atď...

Nie každý musí montovať práčky a žehličky na svojom území a vodka? Podľa američanov ju nevie nikto lepšie ako rusi, aspoň to mi tvrdili po vypiti pár fliaš keď som bol pracovne v USA.

Vojvodik Petr
15. únor 2022, 19:04

Amíci jsou v útlumu. Jediné co ještě funguje jsou služby a Musk. To je původem jihoafričan. A pak zbraně.

Josef
15. únor 2022, 19:45

V RF se podle odhadů nachází 30% světových přírodních zdrojů. Jen ropa a plyn tvoří 67% exportu RF. Ale toto vytvořila příroda....

hlpb
16. únor 2022, 05:56

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

Lukáši, napsal jsem jen skutečnost, a na tvém příspěvku jde vidět, že pravda rusofili bolí. Napsal jsem všeobecný fakt, že Rusko kromě surovin nemá nic co nabídnout a hlavně to nikdo nechce. A důkaz máme všichni doma, samozřejmě i ty. Věnuj část dne tomu, že zkusíš najít alespoň jediný výrobek z označením vyrobeno v Rusku. Můžete si to doma zahrát jako hru. Pak napiš, kdo vyhrál. U nás doma to hrát nemusíme, protože nekvalitní věci nekupujeme.
.

Jaroslav Loudil
15. únor 2022, 21:28

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

TO : hlpb

Rusko má samostatnou politiku, není věčný lokaj mocných jako my . Nepotřebuje nějaké mizerné : pračky, ždímačky, sušičky nebo mobily. Já jsem fanda Číny a tak jsem si včera koupil pračku firmy Haier /Čína/ = největší světový dodavatel ledniček a praček. Dvojka Rusko - Čína je dnes neporazitelná. Co Rusku odmítne dodat EU nebo USA, to mu ráda dodá Čína, jakou surovinu od Ruska odmítne odebírat EU, takovou surovinu si od něj ráda odebere Čína. .

hlpb
16. únor 2022, 06:05

Jardo, Rusko je vazalem svého vývozu surovin. A začíná chápat, že pro Rusko nastanou horší časy. Celosvětový odklon od fosilních paliv, bude znamenat, že Rusko výrazně zchudne. Celý svět včetně Číny přechází na energii z FVE a VTE a elektromobily. Loni se jen v Evropě prodalo cca 2.5 mil. EV, to znamenaná, že jen díky těmto prodejům nemuselo vytěžit 100 mil barelů ropy. V Evropě v následujících letech bude prudce klesá dovoz ropy. A jen připomínám, že od prosince dodává Rusko o cca 40% míň zemního plynu než je běžné. Ruský plyn poslední tři měsíce nahrazuje plyn z Norska, Alžírska, Egypta, Kataru a USA. Ruska tak přišlo o desítky miliard.

xoor
16. únor 2022, 10:43

Tak místo ropy a plynu budou prodávat vzácné kovi, které jsou potřebné pro to vaše OZE. Moc se neposuneme, co?

JJ nahrazuje, ale za jakou cenu, 3-4x dráž! Ale socialisti plesají, mohou zavést dotace chudým na energie.

hlpb
16. únor 2022, 06:12

Jardo, v životě platí jedno pravidlo a to je, že prohrává ten slabší a to je jednoznačně Rusko, jak vojensky, ekonomicky, tak politicky.

Rusko vyvoláním ukrajinské krize naštvalo většinu. A ten svět Rusko potrestá. Svět konečně pochopí, že bude potřeba Rusko ekonomicky vyčerpat.

Tato krize bude mít pro Rusko negativní důsledky:

Je pravděpodobné, že brzy do NATO vstoupí Finsko a Švédsko.

Dojede k výraznému posílení přítomnosti vojáku USA v Evropě. Je docela možné, že i v ČR budou brzy základny USA.

Evropa nahradí velkou část dodávek zemního plynu z jiných zdrojů a s rychle rostoucím podílem EV bude klesat dovoz ropy z Ruska.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 08:12

Rusko mělo přebytkový státní rozpočet : 2018,2019 a 2021. Podívej se na státní rozpočty USA a ČR . Obří deficity . Jinak, že by Rusko celý svět naštvalo, o tom silně pochybuji. Tvůj "celý svět" je asi 30 demokratických států v NATO + Japonsko, Austrálie, Nový Zéland. Svět má ale 193 států, takže NATO je asi jenom 15 % světa. A bude hůře, my vymíráme, svět se množí. Svět rozhodně nepochopí, že je Rusko nutné ekonomicky vyčerpat, jeho spojenec je Čína, tedy největší spotřebitel ropy na světě a druhý největší spotřebitel plynu. Pokud v Evropě poroste počet vojáků USA, pak je bude nutné odsud co nejrychleji vypráskat jako sprosté okupanty. Sám jsem finančně přispíval organizacím bojujícím proti plánovanému US radaru v Brdech. Vyhráli jsme, Amící odtáhli se svou českou základnou s nepořízenou.

hlpb
16. únor 2022, 09:16

Jaroušku, tvoje budovatelská rétorika je úsměvná, ta malá část světa bohatě stačí, těchto více jak 30 států světa je ekonomicky cca 50x silnější než Rusko a vojensky cca 10x. Rusko proti tomuto uskupení je pidi útvar. Jinak Rusko vymírá nejrychleji v Evropě, jen na covid jim zemřelo cca 1,5 mil. lidí.. Navíc každý rok odejde z Ruska cca 250 tisíc (studovat, pracovat, už je nebaví Půťa) a už se do Ruska nikdy nevrátí. V Rusku tak zůstávají jen míň schopní a méně inteligentní, navíc demograficky získává pomalu převahu neslovanské obyvatelstvo. Jardo, předpokládám, že jsi staršího data narození, musíš pochopit, že tobě podobní rychle vymírají viz konec komunistů v parlamentu.

Martin P
16. únor 2022, 12:16

Ta vaše Čínská lidová republika ani nedokáže motivovat vlastní občany k plození dětí. Od roku 2016 mají čínské rodiny dovoleno mít dva potomky, nyní se zavádí neomezený počet dětí. Jenže přesto Číňanky chodí na potraty v množství 9mil. ročně, přitom porodů je 12mil. ročně, v roce 2016 to bylo 18mil. živě narozených. Jsou ve stejné pasti jako Itálie nebo Japonsko, plodnost tam je 1,3dítěte na ženu.

Rusko je na tom ještě hůř a kromě politiky požírání okolních menších zemí nemají co nabídnout vlastním lidem, ani alespoň průměrnou budoucnost. V Rusku nadávají na období vlády Jelcina , ale dodnes tam z přírodního bohatství bohatne pár desítek vyvolených.

xoor
16. únor 2022, 10:47

Sorry, ale jediný kdo tu melduje něco o konfliktu je USA a EU. Dnes mělo rusko zaútočit, místo toho se jednotky stahují do kasáren.

Martin P
16. únor 2022, 12:21

Nedával bych tolik důrazu jen na oficiální informace. Za pár let se můžeme dozvědět, co všechno Rusko od napadení odradilo. A nebo týden po tomto příspěvku k invazi dojde. Držím Ukrajincům palce, Rusové mají největší zemi na světě a stejně jim není dost. Československo měli také jen jako nárazníkovou zónu pro případ tankových bitev a jaderné přestřelky polních děl.

Svoji armádu by měli používat k hlídání bohatství Sibiře před čínským pašerákem.

xoor
16. únor 2022, 13:07

Tak to určitě, důležité je, že k tomu nedošlo, narozdíl od útoku na irák (údajné chemické zbraně), libie, afghánistán atd, kdy západ útočil na tyto země. Jak to vše dopadlo víme.

Petr
16. únor 2022, 19:11

xoor

Sorry, ale ten kdo válčí je Putler, už 8 let okupuje část Ukrajiny.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 08:18

TO : hlpb

Tvé protiruské nadšení nesdílím. Když u nás chtěli roku 2008 Amíci postavit svou okupační vojenskou základnu v Brdech , tak byly prováděny nezávislé průzkumy veřejného mínění českých občanů. Jak dopadly?? 65 % až 70 % českých obyvatel novou US základnu trvale odmítalo. Takže tvoje "proamerické nadšení" dnes už sdílí jenom - "politické mrtvoly".

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 08:32

TO : hlpb

K dokreslení tvých úvah , jak Rusko bude "prodělávat" na vývozu surovin. Loni Rusko vyvezlo do světa 154 milionů tun uhlí pro tepelné elektrárny a utržilo za něj o 39 % !! více Dolarů, jak rok předtím. Nezdá se, že by o ruské suroviny nebyl ve světě zájem.

minduton
16. únor 2022, 08:43

Rusko nelze v žádném případě opomíjet. V jeho případě platí, drž si přátele blízko a nepřátele ještě blíž. To nejhorší, co může nastat, je nucený Čínsko-Ruský ekonomický svazek, který by dřív nebo později vyústil ve světový konflikt. Ostatně, tato bipolární vize světa (Rusko+Čína vs západní aliance) je čím dál oblíbenější ve sci-fi románech.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 09:23

Také si myslím, že když naší západní politikou narveme násilím Rusko do náruče Číny, že to nebude naše výhra, ale naše prohra. Čína je největší průmyslová mocnost světa a Rusko zase surovinová. Báječně se doplňují a potřebují . Rusko je největší stát Evropy jak rozlohou tak i počtem obyvatel. Jestli ho z Evropy "vygumujeme", tak přijdeme asi o 40 % Evropy. Že by "dobrá zpráva pro Evropu ??" Pochybuji.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 09:27

Ještě malý dovětek k Ukrajině. Když SSSR r.1962 nastěhoval na Kubu blízko k břehům USA rakety, tak USA spustily zoufalý povyk o svém totálním ohrožení a málem z toho pak byla třetí světová. Když dnes chtějí USA Ukrajinu do NATO, aby si tam mohly nastěhovat pár kilometrů do Moskvy, stejné rakety jaké byly r. 1962 na Kubě, a Rusko se tomu rovněž úporně brání , tak nespíláme USA, ale Rusku ?? Tak to může dělat jen blb.

hlpb
16. únor 2022, 09:40

V tomto s tebou naprosto souhlasím, Ukrajina by měla být trvale neutrální, protože USA by taky nebyly nadšené, kdyby se Kanada, nebo Mexiko stalo součástí ruského obraného bloku. Navíc je dost pravděpodobné, že na Ukrajině zase někdy vyhraje volby proruský politik.

Antonín Mikeš
16. únor 2022, 09:57

Svobodně vstoupit do NATO samozřejmě Ukrajina právo má.

Rusko by si mohlo vymiňovat maximálně právo na to aby NATO neumístilo zbraně, základny a vojáky na její území a vyhrožovat právě tím, že vrátí rakety na Kubu.

Myslím, že každý stát má právo zvolit si stranu za kterou bude bojovat a která ho má chránit, a má právo to veřejně deklarovat.

hlpb
16. únor 2022, 10:57

V případě Ukrajiny si nejsem jistý, že je to šťastná cesta. Navíc do NATO nemůže vstoupit země, která je zčásti okupovaná = ve válce s Ruskem. Nejprve by muselo Rusko vrátit Krym a stáhnout se z Doněcka a Luhanska. To se zdá zcela nepravděpodobné. Ukrajina je poměrně velká země a má potenciál ubránit se v budoucnu sama. Evropa a USA by zde měly silně investovat a pomoci Ukrajině vybudovat silnou armádu.

Antonín Mikeš
16. únor 2022, 14:29

"do NATO nemůže vstoupit země, která je zčásti okupovaná = ve válce s Ruskem."

Souhlasím, ale kde je do kamene vytesáno. že tato situace se nemůže jednou vyřešit i třeba tak, že Ukrajina dá Krym, Donbas a Luhansko Rusku a malá Ukrajina pak možná bude do NATO chtít. Je nesmysl dnes chtít aby se všechny strany zavázali, že nikdy nevstoupí. Stejně tak by mohlo NATO chtít že UK se nikdy nespojí s Ruskem.

Antonín Mikeš
16. únor 2022, 14:29

"do NATO nemůže vstoupit země, která je zčásti okupovaná = ve válce s Ruskem."

Souhlasím, ale kde je do kamene vytesáno. že tato situace se nemůže jednou vyřešit i třeba tak, že Ukrajina dá Krym, Donbas a Luhansko Rusku a malá Ukrajina pak možná bude do NATO chtít. Je nesmysl dnes chtít aby se všechny strany zavázali, že nikdy nevstoupí. Stejně tak by mohlo NATO chtít že UK se nikdy nespojí s Ruskem.

Martin P
16. únor 2022, 12:26

Z Lotyšska je to vzdušnou čarou asi 650km k Moskvě, z e severní Ukrajiny 550km. Lotyšsko již v NATO je. A raketám je jedno, jestli letí o 100km dále.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 14:06

Tento příspěvek byl redakcí odebrán z důvodu porušení pravidel diskuze

TO : Martin P K demografii. USA má už vymírající bílé obyvatelstvo. Podle posledního sčítání za 10 leté období 2010-20 už bílých občanů v USA ubylo, děti plodí jen Mexičané a černoši. Kolem r. 2040 už budou USA barevnou zemí jako dnes třeba Brazílie. Rychleji než v Rusku ubývá například lidí v Litvě, Bulharsku, tedy zemích NATO a třeba i na té Ukrajině. To, že v Číně loni přibylo jenom 480 000 obyvatel znamená jediné, jejich obyvatelé měst už jsou bohatší jak obyvatelé České republiky a konzum tam tak vítězí nad plozením dětí. V Japonsku se to stalo již někdy před 20 lety. Všude na světě ve vyspělých zemích lidí ubývá a pokud ne ,je to jen díky přistěhovalcům /Austrálie, Kanada, USA/. Není ale přistěhovalec jako přistěhovalec, USA na to v budoucnu doplatí.
.

Martin P
16. únor 2022, 19:11

Co jste tam "nablil", že vám to redakce vymazala?

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 14:18

TO : Martin P.

Ano, počet obyvatel Číny začíná stagnovat. Má však v čele daleko schopnější politiky jak Západ a tak je už nyní první na světě v zavádění robotizace výroby = nahrazování pracovníků automaty. A až už to nepůjde, zůstává otevřená možnost imigrace "kulturně spřízněných obyvatel" z okolních chudých států. Odkud ?? Indonésie = 270 mil. ob., Vietnam = 100 mil. ob., Filipíny = 110 mil. ob., Barma = 50 mil. ob., Laos, Kambodža, Severní Korea,..... takže v Číně nastane něco, jako když se k nám do ČR dnes stěhují Slováci, Poláci, Ukrajinci, Bulhaři, Rusové, Chorvaté, Srbové,...... také nám kulturně spřízněné národy.

Martin P
16. únor 2022, 19:17

Nejsem si jistý, jestli může pevninská Čína počítat s významnou imigrací z Vietnamu a Filipín. S těmi prvními mají konflikt s obětmi na obou stranách už dokonce za sebou, s oběma jsou otevřené třenice o námořní zóny v Jihočínském moři. Indonésané zase mají rádi Austrálii, mají to pár stovek kilometrů a případ Ujgurů (také muslimové) je pro ně dostatečně varovným.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 21:58

No, nevím jestli je Austrálie zrovna ochotná s 20 mil. obyvatel zaměstnat práce chtivé Indonésany, když jich je už 270 milionů = skoro USA. Obyčejným Vietnamcům nebo Filipíncům jsou nějaké "třenice" o ostrovy ukradené , důležitý je jejich osobní profit. USA kdysi zavraždily 2 miliony Vietnamců, dnes jsou báječní obchodní přátelé. Černoši z Afriky dnes míří do zemí svých nedávných kolonizátorů za prací - viz. Francie, Británie. Když budu Číňan a vylepím v Indonésii plakáty, že v Číně jim dám za stejnou práci čtyřnásobnou mzdu, počítám ,že uspěju.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 22:01

Když vylepím jako Číňan v Indonésii plakáty, že jim v Číně dám za stejnou práci čtyřnásobnou mzdu , myslím si, že pojedou. Stejně jako Ukrajinci k nám /doma mají 7000 Kč, u nás 30 000 Kč/. Tak jedou.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 22:05

TO : Martin P

Když Čína nabídne čtyřnásobné platy, jak u nich doma, tak pojedou. Peníze rozhodují. Obyčejný člověk se po nějaké politice moc neohlíží. Turci odcházeli do Německa, černoši do Francie, hinduisté z Indie k Arabům do Dubaje,....atd.

Jaroslav Loudil
16. únor 2022, 22:07

Tři příspěvky, ani jeden se mi nezobrazil. Nedotažený ,podělaný systém.

Martin Voříšek
16. únor 2022, 22:23

Dobrý den,

naopak - systém není ani nedotažený ani podělaný.

Vaše příspěvky pouze opakovaně porušovaly pravidla diskuze. Proto budou vždy před publikací schvalovány. Jakmile budou k tématu článku a v souladu s pravidly diskuze, zvážíme jejich zveřejňování v původním režimu.

Pro jistotu posílám odkaz na pravidla - https://oenergetice.cz/pravidla-diskuze-webu-oenergetice-cz

Martin Voříšek

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se