Elektromobily a hybridy tvořily vloni v Německu více než 40 % nově přihlášených automobilů
V Německu bylo vloni registrováno o 10 % méně nových automobilů ve srovnání s předchozím rokem. Výrazně však vzrostl podíl elektrických a hybridních vozů, který dosáhl 43 %. Uvedl to Spolkový úřad pro motorovou dopravu (KBA) ve své výroční statistice.
V Německu bylo v roce 2021 přihlášeno 2,62 milionu nových osobních automobilů, což je o 10,1 % méně než v roce 2020. Čistě elektrické vozy vykázaly nárůst o 83 % a s zhruba 356 tisíci vozy dosáhly podílu 14 % na všech nových registracích. Hybridní automobily (včetně tzv. plug-in hybridů) dosáhly podílu 29% podílu (o 43 % více než v roce 2020). Samotné plug-in hybridy potom tvořily se zhruba 325 tis. vozy 12 % nově přihlášených vozů.
Podíl benzinových a dieselových osobních automobilů klesl o 29, resp. 36 %. Přibližně 25 % všech nových registrací připadalo na segment SUV. Průměrné výrobci udávané emise CO2 nových osobních automobilů klesly v roce 2021 o 15 % na 118,7 gramu na kilometr, uvádí KBA.
Z dovozních značek si nejvíce přilepšily výrobci elektromobilů Polestar s meziročním nárůstem nově přihlášených nových automobilů o 153,2 % a Tesla s nárůstem o 137,9 %. Největší podíl nových registrací mezi importovanými značkami si i nadále udržela Škoda s 5,7 %.
Německo v roce 2021 dosáhlo milionu elektrických vozů
Německo v srpnu loňského roku dosáhlo jednoho milionu registrovaných elektrických a plug-in hybridních vozidel. Cíle, který měl být splněn již v roce 2020, ale Německo dosáhlo o půl roku později, než bylo původně předpokládáno.
Náš západní soused této mety dosáhl díky štědré podpoře nákupu vozidel s elektrickým pohonem. Kupující čistě elektrických vozů i nyní stále obdrží podporu částkou až 9 000 eur (cca 220 tis. korun), v případě plug-in hybridních potom částkou až 6 750 eur (cca 165 tis. korun).
Německo na podporu prodeje elektromobilů v roce 2021 vynaložilo více než tři miliardy eur (přes 73 mld. korun). Německá energetická agentura dena v prosinci 2021 uvedla, že většina vozů vybavených alternativním motorem jsou vozy SUV, což znamená, že trend rostoucích prodejů těžkých a objemných vozů vyšší třídy pozorovaný v minulých letech pokračuje.
Mohlo by vás zajímat:
Statistika je taková, jakou si ji uděláte. Příkladem je Fiat 500 Hybrid.
Hybridní systém tohoto Fiatu je založen na tom, že na klínovém řemenu je místo obyčejného alternátoru tzv. startér-generátor. Jeho maximální výkon je cca 3 kW, je tedy jen o něco silnější než obyčejný startér auta, a funguje pouze jako podpora při rozjezdu auta, při dosažení středních a vyšších otáček nedělá vůbec nic. Pod sedačkou řidiče je malinká Li-ion baterie, slabší než třeba u elektrokol. Vzhledem k tomu, že je připojena na běžnou 12V palubní síť auta, lze do ní jen velmi omezeně rekuperovat brzdnou energii.
Německé KBA zařazuje toto auto do skupiny aut s hybridním pohonem. Český Svaz dovozců automobilů zařazuje toto auto do kategorie aut s benzínovým pohonem.
V Číně dnes jezdí 250 000 000 motorek a skůtrů na elektřinu. Asi 95 % světového počtu. Jak to dokázali ?? Jednoduše, vykašlali se na veškeré papírování, evidence, zdržovačky,...atd. Příklad. Jdete kolem krámu, kde se prodávají elektromotorky- máte v kapse potřebnou sumu na nákup. Vlezete dovnitř, zaplatíte, vytlačíte svou motorku na silnici a už pádíte vpřed. Bez helmy, bez přihlašování motorky, nic vás nezdržuje a netrápí. S takovou motorkou se tam zachází, jako když si kupujete rohlík na svačinu. Proto těch 250 mil. el-motorek přispívá k čistějšímu vzduchu tamních měst.
A za ty penize to bude ojetina,kterou nikdo nekoupi.Kdyz s tim jezdi,kdo ma ruce a nohy./viz sluzebni auta/
Pokrok a zaostalost v bezprostrednim sousedstvi. Hezky na to dojedeme.
To áno ... celá Európa padne na hubu pre "ekológiu" ...
A EV je pekný príklad. Ak by bola snaha zvýhodňovať MHD a ostatnú hromadnú dopravu na úkor aút ... tak to je OK, to je naozaj ekologické ....
Ale meniť autá za EV je choré .... a s ekologióu to nemá nič spoločné.
Nejak vybocujete z argumentace fandu spalovaku. Vzdy tvrdi, ze diky BEV prijdou vsichni o moznost lacine individualni prepravy a to je umysl svetovych vladcu. A ted jim vpadnete do zad.
Nevím jestli velké hybridní SUV jsou pokrok. Spotřebu mají větší než běžná benzínová auta. Ale jinak prodeje těchto vozů v Německu jsou dány vysokou kupní silou obyvatel. Pro člověka s příjmy okolo 30 tisíc hrubého což je u nás medián je auto s cenovnou 1,2 milionů prostě nedostupné.
Jaký pokrok? Všechno je opět o štědrých dotacích.
Zase závist? To není dobrá vlastnost. A už vůbec ne v případě, kdy závidíte, že i jiní si mohou koupit na co máte Vy.
Mate zvlastni predstavu o zavisti. Dotace jsou zlo a krivi trh. Se zavisti to nema nic spolecneho.
Bez miliardovych dotaci ktere vubec umoznili aby se nekdo mohl vubec zabyvat myslenkou o jadernych elektrarnach by nebylo zde o cem diskutovat. Jaderny vyzkum, vyvoj a vystavba JE byla a je bezedna dira na dotace. I ty uzasne modularni reaktory spolykaji tolik dotaci, ze by se z toho daly postavit OZE pro celou Evropu.
Tomuto jevu se říká selektivní slepota. Suverénně největší dotace totiž tečou právě do OZE. Nejen u nás ale i v podstatě ve všech dalších státech.
Jenom škoda, že se v tom vašem článku píše o dotacích do fosilních paliv, o kterých jsem vůbec nic nepsal, psal jsem o srovnání dotací do jádra a OZE, o čemž v článku není ani zmínka.
@Emil
Ano, vaše obvyklá debata o tom, co jste tvrdil nebo netvrdil.
Psal jste "Suverénně největší dotace totiž tečou právě do OZE". Tohle zavádějící tvrzení není pravda. O jádře jste nepsal nic.
Milý "JD", to co jsem napsal pravda je, nemyslel jsem to ovšem v absolutních číslech ale relativně vzhledem k množství vyrobené energie. A kdybyste si přečetl příspěvek na který jsem reagoval, tak ten je právě jen o dotacích do jádra, na to jsem já reagoval. Takže bych příště doporučoval, když už chcete zapojit do nějaké diskuse, si ji přečíst celou, aby vám neunikal kontext.
Milý "Emile", nebojte, kontext jsem zachytil.
Vztahovat podporu k množství vyrobené energie je věcí interpretace a dalšího selektivního pohledu na věc.
To, co popisujete, je aktuální stav. Ten se ovšem mění v čase. Jednak s narůstajícím podílem výroby z OZE, a s tím, jak se ta podpora mění.
Do výzkumu a vývoje jaderné energetiky se v uplynulých dekádách dávalo více peněz ve srovnání s částkami na OZE, vodík a úspory. Především v 70. a 80. letech.
Další pohled na celou záležitost tak vznikne, pokud se na tyto částky začnete dívat kumulativně, případně i k historické ceně peněz.
https://world-nuclear.org/information-library/economic-aspects/energy-subsidies.aspx
Ovšem např. můj závěr by nebyl, že by se to nevyplatilo. Je to zkušenost.
Také zapomínáte na jeden podstatný argument.
I u jaderné energetiky byl predikován v 70. letech minulého století exponenciální vývoj, a měla se stát v budoucnu levným a masovým zdrojem nízkoemisní energie.
Nestalo se z různých důvodů, a ty hlavní neleží v zelených aktivistech a vnějších nepřátelích, ale v jaderné energetice samotné. A je pouze na ní, jak se s tím vypořádá.
Obnovitelné zdroje a některé další technologie se naproti tomu po takové exponenciální trajektorii pohybují, a zatím se nezdá, že by se to mělo v dohledné budoucnosti měnit. Kombinace takových technologií a konvergence takových křivek vedou k podstatným důsledkům, jak nás poučuje historie. Jeden takový se právě odehrává v automotive. Vás ovšem takové poučení absolutně nezajímá a jsou to všechno jen věštby, takže si o tom klidně myslete, co chcete.
A aniž bych se pouštěl do obhajoby např. německé energetické politiky, tak je potřeba si uvědomit další důležitou záležitost.
Po těch exponenciálních zkušenostních křivkách se ty technologie nepohybují samy od sebe. Je to právě výzkum, vývoj, podpora a škálování trhu a produkce, které to umožňují.
Takže to, že se u OZE takovým způsobem postupně snížila, snižuje a bude snižovat cena, je možné právě díky tahounům, kteří do toho ty peníze a usilí dávali a dávají (např. Německo, Čína, částečně USA).
Díky tomu si je mohou pořizovat i ostatní kouty světa (včetně nás). Což je podnět k zamyšlení pro všechny ty trolly a demagogy, kteří mají neustále potřebu okopávat kotníky jiným.
Zvlášť když se to srovná s našimi úspěchy a naším progresem za poslední roky.
Jaderná energetika tohle zatím nedoručila.
A az si JD precte v cem ty "dotace" maji spocivat, to bude diveni...
Tento článek, i jiné na tohle téma jsem četl. Nemějte obavu, pane jozko.
Diskuzí nad touto pojmologií o subvencích a dotacích, přímích i nepřímých, už proběhlo více než dost. Efektivnost a výsledek takto vynaložených částek, které sem směřují, je dlouhodobě spíše sporný.
Kromě zřejmého ovlivňování konkurenceschopnosti upřednostňovaných producentů je jistě jedním zajímavým aspektem těchto "dotací" až dojemně pečlivá sociální péče v některých uvedených režimech.
A co je jedním z projevů "dotací" do OZE, jsem už psal v reakci na Emila. Ale nebylo to zatím schváleno.
V Německu bylo tedy prodáno něco kolem 1 milionu elektroaut se státní podporou 73 mld. Kč. Na jedno auto = 73 000 Kč. Čína letos státní podporu snižuje o 50 % a příští rok ji ruší úplně. V Německu by měli více prodávat čistě bateriová auta, prodávat hybrid o velikosti těžkého SUV nevidím jako velký pokrok. Já s mojí Fabií III jezdím po dálnici se spotřebou 4 až 4,5 litru. Myslím, že proti průměrné spotřebě SUV hybridu to není o mnoho víc.
Náš SUV hybrid (předposlední generace RAV4) je rád když se vejde do 6 l a po dálnici si o tom může nechat zdát tam spíše tech 7. Ve městě nebo na okrskách je na tom naopak kolem těch 6. Po cestách, které jsou převážně z kopce je schopen jezdit i za 2, ale tak nějak se nám pak množí horníci v dole jako Cimmermanovi.
Takže zlatá malá lehká auta s přeplňovaným motorem ze sekačky (z pohledu CO2 na osobu). Ta prostě mají spotřebu nižší a diesel na dálnici asi jen tak něco nepřekoná. Ofc, musíme brát i ohled na vlastní bezpčnost, a tam težší a větší má vždy výhodu. Takže až se potkám čelně s BMW X6, tak budu stále na sračku, ale do té doby se mu můžu smát, že se pod 12 nedostane :)
Plug-in hybrid je trochu jiná písnička, pokud by to dotovali tady jak v Německu, šel bych do toho už jen proto, že když se v tom spustí el. motor a spalovák při zrychlení, narve vás to do sedačky. A více jak těch 50 km se u nás tak často nejezdí.
Dotace slouzi k nastartovani kazdeho procesu. Vsak i vas spalovak je potreba nastartovat z pridavneho zdroje, jinak by sam o sobe vubec nefungoval. Kdyby se evropsky autoprumysl nechal sam sobe, tak by sme za par let jezdili uz jen cinskymi elektromobily. Evropa by nic podobneho vubec nevyrabela. Ze cely svet smeruje k bateriove doprave je jasne uz i OPEC. Jen v Cesku to Pepici nechteji videt.
Dotace slouží k pokřivování cen a k plíživému socializmu. A k velkému plýtvání.
Čo je ten "celý svet" ?
USA, západná Európa a Čína ..... teda len tí čo masovo dotujú EV.
Napríklad Tesla predá cca 50 % v Číne, cca30 % v USA a cca 15 % v západenej Európe ... čiže sa pakticky predáva tam kde sa dotuje .....
Ale ten svet je podtatne väčší : )
V Evrope je dodaci lhuta na nektere BEV az 12 mesicu. Tak jak by mohli prodavat jinam? Indie dlouhodobe ocekava zacatek prodeju Tesly. Ale dokud nezacnou fungovat tovarny u Berlina a v Austinu, tak dalsi trhy maji smulu. Letos by uz mely zacit vyrabet.
https://energozrouti.cz/z/byly-mezi-prvnimi-ted-maji-problem-elektricke-ojetiny-totiz-nikdo-nechce
Vyzerá to tak, že o pár rokov nebude ani tak problém nové EV kúpiť ... ako sa toho starého zbaviť : )
Zrušte ty dotace a uvidíte jak půjdou na odbyt. Mimochodem, to o tom nastartování procesu, o kterém píšete víše, se mluvilo i v souvislosti s OZE, ale ty se dotují i po dvaceti letech a konec jejich podpor je v nedohlednu, navíc toho za ty už vynaložené prostředky moc nenabídly.
Pochopte, ze ty stare solary dostaly pred x lety zarucenou vykupni cenu na y let. jelikoz zemanova vlada to nezvladla upravit, tak si stezujte dnes na Hrade. Celosvetove dotace do solarnich panelu nastartovaly vyrobu ve velkem a uspech celeho je nesporne videt. cena panelu je dnes na urovni par procent z cen pred 10 lety. Toto je nadherny priklad, ze dotace do novych technologii se vyplaci. To same bude u bateriovych automobilu. Dnesni dotace umozni nizke vyrobni ceny v budoucnu a tim dostupnost BEV. I ta jaderna technika nespadla z nebe a nebyla okamzite konkurenceschopna. Do jaderneho vyzkumu a do pokusu s vyrobou elektriny v reaktorech putovalo neskutecne mnozstvi penez, nez se vubec mohly provozovat. Bez dotaci by zadna JE neexistovala.
Ta úroveň "par procent z cen pred 10 lety" je konkrétně přibližně 24 %...
No tak je to logické , protože majitelé starších EV mají pocit, že za ně dostanou v poměru to samé jako za normální auto jenže chyba lávky, protože 7 leté auto má před sebou tak 13 let provozu - sice z vyšší údžbou , ale má. Kdežto 7 leté EV má před sebou 3 možná 5 let provozu než bude nutno vyměnit baterii , která stojí stovky tisíc korun. Takže ve skutečnosti má cenu ne jako 7 letá , ale spíše 14 letá ojetina na dojetí no a to majitelé EV logicky nechtějí akceptovat , protože jim dochází kolik vlastně ta levná doprava stojí a každý kdo by nemá na nové EV nemá ani ty statisíce na novou baterii, takže si raději koupí auto se spalovacím motorem , kde mu taková investice nehrozí. Toto se změní až budou EV s životností baterie alespoň 20 let.
Celý svět směřuje k OZE a EV ,ale rostou emise CO2 a i spotřeba ropy.... :)
Tady mate tu vasi milovanou Cinu.
Jsem zastancem OZE a elektromobility, ale ne podle cinskeho vzoru. Nastesti mame v EU demokraticky system a zadnou diktaturu, kterou nam sem porad nejaky placeny trollove chteji zaridit.
Ale prosím Vás s tou demokracií, lidé co veřejně řeknou třeba přes internet názor co se nelíbí , je za to podmmínka, podruhé už jde sedět. V 90 tých letech se nesměly psát jen věci typu jak se super brát drogy a nebo vyloženě výroky vyhrožování likvidací. Což je asi trestné téměř všude na světě. Dnes se to pěkně utáhlo prakticky máte situace , že nemůžete vyjádřit jiný než režimem povolený názor jinak podmínka a podruhé sedíte a před tím Vás ještě vyhodí z práce pokud mohou na západě je to ještě horší. Tam už nesmíte ani popsat rozdíly mezi rasami, protože všichni jsou oficiálně stejní. Například objevitel DNA a nositel nobelovy ceny James Dewey Watsonovi byly odebrány tituly, protože řekl že Černoši jsou hloupější než běloši co na tom že je to nepopiratelný fatk , který lze kdykoli ověřit IQ testem , ale udělali z něho rasistu a vyloušili ho odkud mohli a ještě ho vyhodili z práce.... jinak ten člověk ještě žije, (1928) ale pro média je neviditelný. To dělali naši komunisti také, kdo se jim nelíbil svými názory ten nesměl publikovat atd. a to je stav dnešní demokracie.......
Vsude se to hemzi vyroky, ktere jsou vylozene protisystemove a nikomu se nic nestane. Ten vas blabol sam o sobe vyvraci vase tvrzeni. Kolaboranti s nepritelem siri dezinformace, pomluvy, zakerna obvineni az to vyvolava potrebu s tim neco delat. Bohuzel nikdo proti kolaborantum s ruskem nic nedela. Zneuzivate demokracii k jejimu poskozovani a mate plnou hubu lzi.
Pane De Carbon. Pokud bych hodnotil toto vlákno, tak asi jediný kdo tu opakovaně neříká pravdu jste Vy. Šíříte nenávist pod záminkou boje s vnitřním nepřítelem, vnitřní nepřítel se samozřejmě musí nejdříve vytvořit. Odkud jen to znám?
Pro Josefa. Objevitel DNA a nositel nobelovy ceny James Dewey Watson to myslím řekl trochu kulantněji. To ale nic nemění na faktu, že jako vědec měl svá slova podložena fakty. Nemám problém prohlásit, že východoazijské národy jsou v testech a pravděpodobně i ve skutečném životě úspěšnější (klidně čti inteligentnější) než evropané, proč nemohu stejně hodnotit i jinou skupinu lidí? Zákaz říkat pravdu není pro společnost dobrá vizitka.
Pane De Carbon proč v příspěvku výše opět lžete?
Cituji: "vykupni cenu na y let. jelikoz zemanova vlada to nezvladla upravit,".
Solární tunel byl schválen 23.02.2005 za vlády Grose (Čssd, US-DEU, KDU-ČSL). Gros končil 25.4.2005, potom rychlé střídání, Paroubek, Topolánek, Fišer. Za Fišera, když už bylo jasné, že byl schválen průšvih, byla poslední šance s tím něco udělat. Bohužel.
Zeman byl zcela mimo.
Tam šlo o to že k tomu zákonu se udělala novela ,že cena se nesmí snížit více než o nějaké procento a také tam nebyl strop to znamená že stát začal podporovat i ohromě drahé zdroje , které bylo nesmyslné podporovat a to tehdy fotovoltaika byla jinak ten tunen vyhovoval tehdy téměř všem, proti byla jen část ODS jinak všichni jásali. Než jsme vstoupili do EU měli jsme se lépe než dnes, mladí lidé si zařídili vlastní bydlení dnes mohou tak do nájmu.
Reagoval jsem na osočení Zemana, že nic dodatečně nepodnikl.
Máte pane Josefe asi na mysli pozměńovací návrh poslankyně Šedivé (která pmn dostala papír a ani nevěděla co navrhuje), na zastropování ročního snížení podpory max. o 5%. Ano, to byl a je hlavní problém. Celá ODS (bez výjimky) hlasovala v parlamentu proti, v senátu už ne. Když pan Kubera vyslovil připomínku, že zákon v tomto znění bude stát daňové poplatníky několik set mld Kč, bylo mu vyhrožováno žalobou, přitom se zdaleka nepřiblížil skutečné částce.
On každý normální řidič v SRN by nejraději jezdil na naftu se spotřebou cca 6,5 l u menšího SUV.
Politická masáž a předně hrozba, že se nedostanou ke svému baráku v Mnichově pro omezení je nutí kupovat PHEV nebo EM.
To, že jim někdo platí politické odpustky - dotace je věcí a předně bohatstvím SRN.
Daleko nižší ekologický dopad na naše životní prostředí by měl rozvoj CNG a u nákladní dopravy LNG, ale to zrovna nefrčí...
Je to jen důkaz skutečnosti, že EK neřídí technici a ekologové, ale filozofové, a proto jsme tam s energetikou a životním prostředí , kde jsme...
Auta na CNG a LNG. To by sme loni a letos toho moc nenajezdili...
najezdili bychom toho kolik bychom chtěli kdyby Američany řízení genosse v bruselu nehráli jejich stupidní politické hry které zaplatíme my všichni a uzavřeli dlouhodobé smlouvy s dodavateli jako to dělá ve světě každý svéprávný subjekt
.. takhle bylo dosaženo kýženého cíle že plyn extrémně zdražil a američani konečně mohou lifrovat do Evropy jejich předražený nekvalitní frakovací plyn
To by rusaci museli dodavat plyn na volny trh jako desetileti predem. Ropu prodava rusko take bez dlouhodobych kontraktu. A putin rika, az se schvali NS2, bude plynu zase dostatek. Tak si to nechte jeste jednou projit prostorem mezi usima a uvidite kdo za to muze. NS2 vubec neni potreba, protoze stavajici plynovody jsou nevytizene.
opět lžete jako vždy , vůbec mne nepřekvapuje že používate rasistické pojmy jako "rusáci" .. asi podle vzoru "židáci"
Rusko samozřejmě uzavíralo s EU dlouhodobé kontrakty na plyn(a pořád uzavírá se všemi mimo EU), dokud to sama EU nezakázala , aby bylo možno spekulováním cenu co nejvíce zvýšit a americky plyn se konečně stal konkurenceschopným
Minuly rok byla cena plynu na burze 5Eur/MWh a kdo mel dlouhodoby kontrakt za 20Eur mel safra neprodejny plyn. Nejak jste to popletl. Obchodnici chteli na burze dostat nizsi ceny nez z dlouhych kontraktu. Ale to do vasi argumentace nezapada, tak pisete o snaze na zvysovani ceny. Z ruska jsme zvykli ze vse prekrucuji jak se hodi. Nemate tu nemoc z ruska?
decarbon, opět lžete jako vždy , vůbec mne nepřekvapuje že používate rasistické pojmy jako "rusáci" .. asi podle vzoru "židáci"
Zaplevelujes diskusiu zvastami a redakcii sa to paci.
Co příspěvek to naprostý nesmysl, milý Carbone. Nejnižší spotová cena zemního plynu na TTF byla loni 15,5 €/MWh 3. března, žádných 5 €/MWh to nebylo. Průměrná cena byla 46,4 €/MWh. takže "kdo mel dlouhodoby kontrakt za 20Eur", královsky na něm vydělal.
Chytil jste me. Melo to byt pro minulou topnou sezonu. A nejak jsem opomenul, ze z minuleho roku musi byt predminuly.Tak to se omlouvam, nenapsal jsem konkretni obdobi.
5Eur/MWh nebyla cena na burze ani minulou topnou sezonu, nejnižší byla 10,37 € a průměrná 17,05 €, takže opět jen dokazujete, že si absolutně nejste schopný ověřit informace, které tu trousíte.
Zalezi na tom jakou burzu berete. Tusim ze to byla cena z holandskeho hubu. Musite to brat celoevropsky, protoze dulezita je cenotvorba na nejvetsich trzich, ktere maji nejvetsi dosah.
Presto sam vidite, ze ta letosni cenova hladina je zpusobena priskrcenim nabidky majoritniho dodavatele. Majoritni dodavatel je uz neduveryhodny lump. S tim uz nikdo nehne. Dobre ze to vime a zaridime se do budoucna.
Zjevně tušíte špatně, protože já uvádím ceny právě z holandského hubu, takže ani tento pokus nevyšel. A nepodsouvejte mi laskavě co sám vidím, protože vidím něco úplně jiného.
Cituji z webu BDEW, Bund Deutscher Energie- und Wasserwirtschaft:
Das ist das 16-fache gegenüber dem Tiefststand im Juni 2020. Damals kostete Gas am Spotmarkt im Monatsmittel 5,00 Euro/MWh. Nemam duvod jim neverit. Zdroj Gaspool a NCG.
Červen 2020 není ani loni ani minulá topná sezóna, milý Carbone...
bdew.de/media/original_images/20211115_bdew-gaspreisanalyse_preisentwicklung-grosshandel.jpg
Prosim zaostrit na cerven 2020 Spotmarkt Daily Reference Prices.
Prumerna cena v roce 2020 byla 9,56EUR/MWh. a v cervnu 2020 5EUR/MWh.
Tak to pojmenujte jak chcete. Bilancni obdobi nebo co ja vim. Chytate se na slovickareni, ale data mluvi jasne. V roce 2020 bylo obdobi, kdy stal plyn 5 EUR/MWh.
Vase blaboly o 18EUR/t uhli nejste vubec schopen nejak dolozit. Treba tady na oenergetice vidim na hlavni strance cenu uhli na svetovem trhu 96,7 USD/t. Kde mate 18 EUR?
Na třetí pokus jste to konečně pojmenoval sám - "v roce 2020 bylo obdobi, kdy stal plyn 5 EUR/MWh". Jestli z toho chcete vyvozovat něco o výhodnosti nákupů nakrátko proti nákupům nadlouho, tak to je samozřejmě úplně mimo. Já upozorňoval na to, že ani loni ani minulou topnou sezónu to 5 EUR/MWh, jak jste tvrdil původně, nebylo. Protože to je pořád dokola, kdybyste si ty informace ověřil rovnou než je napíšete, tak jsme si mohli ušetřit tuhle zbytečnou diskusi.
O nějakém "18EUR/t uhli" tu blábolíte jedině vy, já jsem tu nic takového nepsal, takže otázka je: kde máte 18 EUR vy?
Sorry, nebylo to 18EUR/t, ale uvadel jste 14EUR/MWh v EE. Ale to je vlastne skoro jedno. Jedna tuna uhli vyda na vyrobu ca. 1 MWh EE.
Pri 33% ucinnosti uhelnych elektraren by tuna uhli musela stat pouhych 14/3=4,66EUR/t.
Vždyť už jsme vám s panem Studničkou dokládali přímo z prezentace ČEZu pro investory, že platí za GJ 43,8 Kč, tak co na tom pořád nechápete? A proč to sem zase úplně bez souvislostí taháte?
cez. cz/webpublic/file/edee/ospol/fileexport-s/pro-investory/informacni-povinnost-emitenta/2019-10/vnitrni-informace-cez-031-2019_uhelna-energetika_v_cr. pdf
Ty vase slide jsou neverohodne. Ve vsech zpravach co jsem cetl, nikde neni uvadena cena, ktera by se byt jen priblizila k tem uvadenym v prezentaci.
<<<<viz tady je uvadena cena mnohem vyssi a to platilo pro 2014/2015.
jtbank.cz/svet-ocima-banky/1166576-nwr-cena-koksovatelneho-uhli-pro-2015.html
Nepřipadá mi reálné, aby byl někdo takto imunní vůči vnějším podnětům jako vy, takže si ze mě děláte srandu, nebo to myslíte vážně?
Už jsem vám několikrát psal, že píšu o hnědém uhlí, které se v našich elektrárnách prakticky výhradně spaluje, a které má pochopitelně naprosto jinou cenu než koksovatelné uhlí, které se používá k úplně jiným účelům než k výrobě elektřiny. Tolik k tomu kdo nebo co je tu nevěrohodné...
Carbone, místo tapetování nesmyslů si raději nastudujte něco o uhlí...
To co předvádíte, je zcela elementární neznalost.
Nesmite cist jen text odkazu. Uvnitr se pise i o elektrarenskem uhli. Vy srandisto. Pokud neumite otevrit odkaz, prosim, zde mate uryvek:
Cena pro celou produkci termálního uhlí pro rok 2015 dosáhne 52 EUR/t (54 EUR/t v 2014).
Cena hlavní komodity koksovatelného uhlí je o cca +9 % vyšší než průměrná cena dosažená v r. 2014. Cena elektrárenského uhlí je mírně nižší než loni (-3,7 %).
Aha, takže jste pořád ještě nepochopil, že ten váš článek je o černém uhlí a nikoliv o hnědém. Podíl černého uhlí na výrobě je elektřiny je u nás kolem 3 %, hnědého uhlí kolem 36 %. Já celou dobu píšu o těch 36 % a ne o těch bezvýznamných 3 %.
"filozofové" .. to jste dost optimista, těžko je filosof někdo kdo je neschopný i té nejzákladnější logické analýzy a fakta jsou pro něj součást problému , ne řešení .. což je případ naprosté většiny těchto "aktivistů" ať už sedí v kokainovém ráji neboli Bruselu nebo v THC nasáklé alternativní kavárně
Bude to tam legrace až tam budou mít výpadky elektřiny jako ve 3.světě , ani na nákup si nebudou moci dojet.
Pochybuji že by v nekvalitě distribuce a v počtu výpadků elektřiny předběhli ČR.
můžete být konkrétní?
samozřejmě že ne ,protože lžete,pomlouváte a blábolíte nesmysly
Ana, vám zase nefunguje vyhledávač :-). Spíše se to neumíte najít, že? Tak se učte.
Index SAIFI je v ČR vyšší než v Německu. Je pravda že v Německu narostl z 0,2 na 0,3 z roku 2018 na 2019, ale ČR měla tou dobou 0,35.
Index SAIDI je také v ČR o dost vyšší než v Německu 0,48 oproti 0,25 v roce 2019.
jinými slovy statisticky je situace víceméně stejná jak v ČR tak v Německu , ovšem můj příspěvek byl o budoucnosti ..jmenovitě o rozpadu sítě po tom co co jim v zimě nezafouká , dojdou peníze na spekulacemi předražený plyn a spálí si po ekologicku všechny lesy v teplárnách takže už nebude kde brát
No tak to budeme tady take chodit pesky. Rafinerie bez elektriny nefunguji, ani benzinky. Vite ze na vyrobu 7 litru benzinu/nafty je potreba tolik elektriny, na kterou BEV ujede 30-50 km.
Ale fungujú : ) ... v jednej pracujem, takže o tom viem.
Slovnaft má vlastnú výrobu elektriny vo vlastnej teplárni a tá je schopná s využitím vlastného paliva - nespracovateľných ťažkých ropných zvyškov a rafinérskych plynov nie len zabezpečiť spotrebu rafinérie .. ale i petrochémie , ostatných prevádzok a i časť vyvážať. Samozrejme výroba sa optimalizuje podľa cien, lebo niekedy je lacnejšie nakúpiť vonku lacnejšiu ... niekedy my zas dodávame do siete v rámci podporných služieb.
A náklady na energie sú samozrejme zahrnuté v cene palív. Energeticky je to cca plus 10-15 % energie paliva - vyťaženie, doprava, spracovanie.
Niekedy nekritickí obdivovatelia EV vyťahujú argument, že "elektrický motor má účinnosť 90 % a spalinový 30-40 % " ... a teda "nie je čo riešiť" ...
Ale "zabúdajú", že sa jedná o úplne iné druhy energie a elekrická je výrobne dosť náročná. Pri výrobe napr. v paroplynovom cykle je to cca 50 % účinnosť - nerátame ťažbu a dopravu ... + straty pri distribúcii ... tankovaní (EV má straty 10-25 % podľa druhu dobíjania) a zistíme, že tá energetická účinnosť je cca porovnateľná. Ale cena je priepastne iná .... fosílne palivá sú zaťažené z cca 50 % spotrebnými daňami a i tak je EV nerentabilné (pri rýchlonabíjaní je drahšie už dnes).
Ak si započítame budúce daňové zaťaženie EV, tak je už dnes jasné, že EV bude drahší nie len pri kúpe (pokles cien je v nedohľadne) ale i pri prevádzke.
Čo by nebol problém z pohľadu ekológie ... ale problém je i to, že uhlíkovú stopu má vyššiu ak sú prevažne fosílne zdroje energie .... Poľsko, ale i ČR .... Slovensku to "zachraňuje" jadro, ale to by tiež "zelení" chceli zrušiť ....
Skrátka čo je ekonomické je i ekologické ... a to EV nie sú ani náhodou. Určite nie u nás ... v Nórsku kde je väčšina el.energie z vody je to samozrejme iné ... ale i tam musia masívne dotovať EV, resp. znevýhodňovať spalováky aby Nóri mali "ekologické cítenie" ...
Ve vasi rafinerii spalujete ropny odpad na vyrobu elektriny, kterou pak zpracovavate dalsi ropu. Asi je to stejny ropny odpad, ktery spaluji zaoceanske tankery, ktere vozi miliardy tun ropy po svete. Hezka prasarna a spousta lidi vidi ropu jako cisty zdroj. Fujtajbl.
BeV a OZE a mate po ptakach. Jak s ropou, tak s argumenty.
No to máte dosť naivné predstavy : )
Výroba palív už dávno nie je žiadny vysokoziskový biznis. Na čerpačkách sú už dávno vysokoziskové doplnkové služby a nie palivá. Čiže ak Slovnaft dorobí elektronabíjačky (čo už robí ako aj astatní) tak sa to ziskov z distibúcie prakticky nedotkne.
Ak na niečom ropný biznis momentáne zarába tak sú to plasty.... a z pohľadu výrobu plastov je úplne jedno či idú benzíny, nafťáky či EV ... všetky potrebujú plasty.
A čo sa týka toho "ropného odpadu", tak jeho spaľovanie u nás je prísne sledované, regulované - určite viac ako na tých všetkých veľkých lodiach ....
Zachytávame pevné častice v elektrofiltroch, zlúčeniny síry v odsírovacej jednotky a vstrekoaním čpavku sa minimalizujú i zlúčeniny dusíka... naše emisie sú on-line na inšpekcii životného prostredia ..... a teraz to porovnajme s tým "bordelom" čo vzniká pri ťažbe surovín pre batérie EV ..... ale koho by to zaujímalo ... však to je niekde v Afrike či ˇAzií .... to je ďaleko : )
Oproti miliardam tun ropy ktera se propali v autech je mnozstvi nerostu potrebnych k vyrobe baterii neco jako spina pod nehty. A cim vic EV, tim bude vic recyklovanych materialu ze starych baterek. Tezba a doprava ropy ma na triku nejhorsi katastrofy zpusobene lidstvem na nasem zivonim prostredi. Vedle permanentniho pousteni jedu do vzduchu ze spalovaku.
Az priste pojedete na hory, pamatujte na riziko, ze muzete zemrit na otravu oxidem uhelnatym jako aktualne v Pakistanu.
Ruska uderka ztichla. Uz se pripravuji na oduvodneni, proc nemely uspech jednani s USA a NATO ohledne Ukrajiny. Je predem jasne, ze rusaci jednani nechaji krachnout. Tak uz davaji hlavy dohromady jak budou obvinovat americke spiony na Ukrajine a dokonce i v rusku.
Dušane,
jste pod monitoringem čemuž věřím. V SK jste pod monitoringem? To je dobře. Jenže dialekticky možná falešně srovnáváte finální zpracování ropy v rafineriích s těžbou surovin pro akumulátory což jak sám víte jsou mimoběžky. Nějak se mi nechce věřit, že byste byl s to zanedbat těžbu ropy a zvěrstva na životním prostředí s tím spojená. Takže pro příště - je dobré srovnávat srovnatelné a nedělejte z nás ty co seno žerou. Fakt Vám to mnozí nežereme. Nejsme bača z Liptova. Nějak se Vám množství zanícených posluchačů nesmyslů ztenčuje. S takovouto argumentací Pápá.
Diskuze o budoucnosti spalovacích motorů a elektromobilů je zcela zbytečná, zde je již dávno jasno. Je to stejné jako diskuze, kdo vyhrál druhou světovou válku...
Všechny tradiční automobilky se už rozhodly postupně ukončit nejprve vývoj a následně i výrobu spalovacích motorů. Nové automobilky (Tesla, Rivian, Lucid, Fisker, Nio, BYD, Xpeng) rychle berou podíl spalovacím autům. Jen pro informaci, kdy se tato "bitva" zlomila, byl to už rok 2017, toto byl rok, kdy se prodalo nejvíc spalovacích aut, od tohoto roku prodeje spalováků rychle klesají. V horizontu 5 let do automobilového závodu vstoupí giganti Apple, Xiaomi, Sony. Je jasné, že sledujeme stejný příběh jako u chytrých telefonů, některé staré automobilky to nepřežijí. Na prodejích Tesel jde vidět tu změnu nejlépe:
2015 = 50.000 ks
2016 = 75.000 ks
2017 = 100.000 ks
2018 = 245.000 ks
2019 = 370.000 ks
2020 = 500.000 ks
2021 = 930.000 ks
odhad 2022 kdy spouští výrobu dvě další Gigafactory (Berlín, Texas) = cca 1.500.000 ks
Tesla chystá lokace dalších továren, poptávka převyšuje poptávku. Tesla chystá nový model s cenou cca 25.000 dolarů.
V této ceně není započítána baterie. Křáp jménem Tesla si koupí jen tutan. A to má být auto na elektriku jednodušší, proto stojí řádově více. Děkuji nechci.
Americka dalnice stala 17 hodin pod snehem,pekne dekuji!!! Mensi zlo je, vsechny kamiony provozovat na CNG.Tech par ee aut to u nas,ci v nemecku nevytrhne.Kamiony najedou daleko vice km. Letadla nadelaji daleko vice sajrajtu a jsou z toho vynata!!!
V Belgii před časem začaly firmy dostávat při pořízení plug-in hybridů slevu ve výši několika tisíc EUR. Zděšení nastalo, když po roce provozu začaly tyto vozy přijíždět na kontrolu do servisu. Spousta z nich měla originálně zabalený, a tedy nikdy nepoužitý, dobíjecí kabel.
jasně a v Norsku nabíjejí auta z paneláků prodlužkama
důvodem je že taková auta si velmi často kupují firmy aby se předváděly jak jsou ekologické a měly odpisy z daní , a pak jezdí na benzín a na elektřinu kašlou , vzhledem k tomu že každé takové auto má počítač tak by bylo velmi jednoduché uzákonit vratku dotace , pokud by majitel nejezdil na elektřinu
.. ale všechno to zelené šílenství je od počátku o hysterickém vykřikování nesmyslných hesel, pozérství a předvádění se, takže je vlastně všechno vpořádku
Pro firmu a pro správný účel je auto na elektriku dobré. My ho koupili pro technické služby, na couračky po městě s neustálým popojížděním a zastavováním je to super. Navíc se to vyplatilo díky dotaci.
P.S. Dotace = mor co křiví ceny.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se