Index domácností (Vše)
1595Kč/měsíc
-1,54%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,71EUR/MWh
+0,7%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,54EUR/MWh
+0,33%
Ropa - Brent (Nov25)
68,37USD/Barel
-0,15%
Ropa - WTI (Oct25)
64,44USD/Barel
-0,12%
Emisní povolenky (Dec25)
77,51EUR/t
+0,99%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,33EUR/MWh
+0,54%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,6USD/t
+0,95%
Index domácností (Vše)
1595Kč/měsíc
-1,54%
Elektřina - CZ (Cal26)
94,71EUR/MWh
+0,7%
Zemní plyn - CZ (Cal26)
34,54EUR/MWh
+0,33%
Ropa - Brent (Nov25)
68,37USD/Barel
-0,15%
Ropa - WTI (Oct25)
64,44USD/Barel
-0,12%
Emisní povolenky (Dec25)
77,51EUR/t
+0,99%
Zemní Plyn - TTF (Oct25)
32,33EUR/MWh
+0,54%
Uhlí API2 - ARA (Cal26)
102,6USD/t
+0,95%

Vláda Velké Británie zrevidovala své cíle pro obnovitelná paliva do roku 2020

Jan Moravec
18. září 2017, 21:12
1 komentář
vlada-velke-britanie-zrevidovala-sve-cile-obnovitelna-paliva-roku-2020
Zdroj: Unsplash

Vláda Velké Británie oznámila navýšení cíle pro využívání obnovitelných paliv v odvětví dopravy. Cíl pro rok 2020 je téměř 10 %. Britský průmysl tyto nové cíle vítá.

Vláda Velké Británie změnila svůj cíl na podíl obnovitelných paliv v benzínu a naftě. Povinnost obnovitelných pohonných hmot (RTFO – Renewable Transport Fuels Obligation) byla pozměněna tak, aby podíl obnovitelných paliv byl 9,7 % do roku 2020 a 12,4 % do roku 2032. To je nárůst o 4,75 % oproti původním plánům.

Očekává se, že nové cíle povedou k dosažení podílu 5 až 6 % obnovitelných paliv v celkovém palivovém mixu v dopravě.

Podíl plodin pro výrobu biometanu bude stanoven na 4 % v roce 2018. Do roku 2026 má klesnout na 3 % a v roce 2032 by měl klesnout k 2 %.

„Při pohledu do budoucna je jasné, že palivo s nízkými emisemi oxidu uhličitého má další potenciál přinést ekonomické benefity a snížit celkové emise oxidu uhličitého. Je tomu tak proto, že britský průmysl vyvíjí palivo vyrobené z odpadů a zbytků. Tato pokročilá biopaliva by mohla nabídnout významné úspory oxidu uhličitého bez obav o udržitelnost těch, které pocházejí z plodin. Díky využívání moderních zpracovatelských technologií jsou tato paliva využitelná pro zásobování letecké dopravy a nákladní dopravy při současném snižování oxidu uhličitého,“ uvedl britský ministr dopravy John Hayes.

Zatímco nové cíle vítá britský průmysl, obavy z narušení růstu počtu pracovních míst v odvětví biopaliv zůstávají.

Komentáře (1)

Martin Hájek19. září 2017, 00:12

No možná by bylo zajímavé, kdybychom se dozvěděli, z čeho tedy vlastně Británie hodlá ty úžasné obnovitelné pohonné hmoty vyrábět. Neurčité povídačky o "odpadech a zbytcích" jsou možná dobré pro novinový článek, ale na tomto serveru bych si představoval pohled trochu více "pod pokličku".

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

Přihlásit se