2. červenec 2016
Aktuální výroba v ČR
BNEF: Podíl uhlí v energetickém mixu Japonska může výrazně stoupnout

Japonsko od roku 2011 zvyšuje svou závislost na fosilních palivech. Po fukušimské havárii došlo k odstavení jaderných elektráren, což vytvořilo prostor pro zachování uhlí v japonském energetickém mixu. Podle plánů japonské vlády by měl podíl výroby elektřiny z uhlí v roce 2030 být 26 % tedy zhruba na úrovni jako před Fukušimou.
V současnosti Japonsko plánuje postavit 46 uhelných elektráren o výkonu 21 GW, to by ovšem dle odhadů Bloomberg New Energy Finance mohlo způsobit nárůst podílu výroby elektřiny z uhlí až na 38 %. Země vycházejícího slunce je tak jedinou ze států G7, která od uhlí neustupuje, ale naopak plánuje jeho další rozvoj.
Japonsko se také aktivně podílí na podpoře uhelné energetiky v celé oblasti jihovýchodní Asie. Dle informací londýnské neziskové organizace InfluenceMap lze japonské zapojení na výstavbě uhelných elektráren v této oblasti Asie pozorovat u projektů o celkovém výkonu 30 GW.
Japonským firmám by více prospěl rozvoj OZE
Z výzkumu InfluenceMap vyplývá, že 53 % ze sto největších společností japonské burzy Nikkei má obchodní model, kterému by prospěl větší rozvoj OZE. Těmto společnostem by pomohl jak rozvoj OZE nejen v Japonsku, ale i v celosvětovém měřítku. Naopak pouze 6 % společností by k rozvoji jejich podnikání pomohl rozvoj uhelné energetiky.
Mnoho japonských společností se tak i v návaznosti na závěry klimatické konference v Paříži snaží podporovat obnovitelnou energii po vlastní ose. Například japonský Ricoch se přihlásil ke globální iniciativě RE100, která sdružuje společnosti, jejichž cílem je mít zajištěno 100 % jimi spotřebovávané energie z obnovitelných zdrojů.
„Z provedených technických analýz vyplývá, že japonské korporace by více profitovaly z rozvoje obnovitelných zdrojů než z rozvoje uhelného sektoru. Tento fakt je zřejmý už pouze z japonské závislosti na importu fosilních paliv. Oproti tomu je nutné vzít v úvahu obrovskou technologickou vyspělost a inovativní průmyslovou výrobu japonských společností,“ komentuje závěry studie výkonný ředitel InfluenceMap Dylan Tanner.
Mohlo by vás zajímat
12. červenec 2016
10. březen 2017
19. duben 2017
5. červen 2017
24. březen 2018
19. červenec 2018
21. listopad 2022
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.