Domů
Akumulace energie
Veolia postaví ve Spojeném království první závod na recyklaci baterií z elektromobilů
Akumulátory od společnosti Daimler. Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Veolia postaví ve Spojeném království první závod na recyklaci baterií z elektromobilů

Francouzská nadnárodní společnost Veolia vybuduje ve Spojeném království první závod na recyklaci vysloužilých baterií pro elektromobily. Do roku 2024 by zařízení mělo být schopno zpracovat 1 000 tun baterií za rok, což odpovídá zhruba 20 % očekávané poptávky po této službě ve Spojeném království v daném roce. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Veolia v tiskové zprávě uvedla, že podle odhadů by ve Spojeném království mělo být potřeba do roku 2040 zrecyklovat zhruba 350 tisíc tun vysloužilých baterií z elektromobilů.

Pro uspokojení této poptávky tak bude třeba vybudovat spoustu podobných závodů napříč Spojeným královstvím. Pilotní projekt Veolie by měl do roku 2024 dosáhnout zpracovatelské kapacity 1 000 tun/rok.

„Nedosáhneme uhlíkové neutrality bez navyšování investic do nových technologií a příležitostí v oblasti recyklace. S tím, jak poptávka po elektromobilech poroste, budeme potřebovat toto zařízení - a spoustu dalších podobných ve Spojeném království, abychom se vyhnuli krizi v oblasti zdrojů v příští dekádě,“ uvedl Gavin Graveson, výkonný viceprezident Veolie pro oblast severní Evropy.

Veolia připomněla, že získávání velké části materiálů potřebných pro výrobu baterií spoléhá na tradiční procesy, které jsou energeticky náročné a spotřebovávají velké množství vody.

„Odhaduje se, že pro získání jedné tuny lithia za použití těchto typů těžby je zapotřebí 500 000 galonů (zhruba 1,9 mil. litrů - pozn. redakce) vody. "Městská těžba" neboli využití recyklovaných materiálů může snížit spotřebu vody stejně jako snížit emise skleníkových plynů vypuštěných při výrobě baterií až o 50 %,“ dodala Veolia.
Jak informoval zahraniční server Platts, Veolia uzavřela v březnu loňského roku partnerství s francouzskou automobilkou Renault, jehož cílem je vytvoření bezpečného a udržitelného dodavatelského řetězce pro strategicky důležité materiály pro výrobu baterií, jako jsou kobalt, nikl a lithium.
„Zkoumáme nejlepší metody pro získávání surovin pro výrobu baterií (recyklací vysloužilých baterií na dostatečně čisté materiály využitelné pro výrobu baterií) a doufáme, že toho dosáhneme a stane se to v Evropě realitou,“ uvedl mluvčí Veolie pro Platts.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Dušan
14. leden 2022, 17:47

Takže priznanie reality, že zatiaľ nemáme ako likvidovať batérie ....

No je super, že ich budeme vedieť zlikvidovať, ale čo viem tak to bude nie len strašne drahé, ale hlavne veľmi energeticky náročné ..... aha to sa už do "bezemisnej" prevádzky BEV neráta ....

hellokitty
16. leden 2022, 19:10

myslim, ze je to stale menej energeticky narocne ako zachytavat zo vzduchu CO2 a oxidy dusika a potom z toho nejakym dalsim energeticky narocnym procesom vyrabat znova benzin alebo naftu

De Carbon
16. leden 2022, 19:25

1000 t/rok je hrozne malo. Pokud baterie vazi 250kg, tak se jedna o 4000 baterii rocne. To se budou dloubat v nose a cekat az se neco najde. Zatim zadne mnozstvi vyrazenych baterii neni. Ale v telefonech/mobilech jsou miliardy lithiovych baterek. Prodava se jich stamiliony rocne. Tam by to chtelo uz neco delat.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se