Domů
Čistá mobilita
Dvě třetiny obyvatel EU si plánují pořídit elektromobil nebo hybrid. Češi preferují spalovací motory
Zdroj: Renault UK
Zdroj: Renault UK

Dvě třetiny obyvatel EU si plánují pořídit elektromobil nebo hybrid. Češi preferují spalovací motory

Dvě třetiny obyvatel Evropské unie plánují jako následující osobní automobil pořídit buď elektromobil nebo hybrid. Česká republika je jedinou evropskou zemí, kde si více než polovina dotazovaných plánuje pořídit vozidlo se spalovacím motorem. Vychází to z průzkumu Evropské investiční banky.

Na otázku týkající se budoucího nákupu automobilu 67 % dotazovaných obyvatel z EU, kteří mají v plánu si osobní automobil pořídit, odpovědělo, že si koupí buď hybridní, nebo elektrický vůz. Z toho 39 % by si koupilo hybridní vozidlo a 28 % by se rozhodlo pro elektromobil. Zbylých 33 % uvedlo, že si koupí naftový nebo benzinový vůz.

Pouze menšina ze všech dotazovaných (13 %) uvádí, že v současné době vozidlo nemá a neplánuje si ho pořídit. Jen 5 % dotazovaných by osobní automobil nahradilo veřejnou dopravou nebo jízdním kolem.

V rámci Evropské unie se o koupi hybridního vozidla zajímají zejména osoby starší 65 let (47 %), zatímco v preferencích mladších respondentů ve věkovém rozmezí 15-29 let jsou všechny typy pohonných ústrojí vyrovnané. Mladí Evropané uvádějí, že se o něco častěji rozhodnou pro vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem (35 %) nebo pro elektromobil (34 %), hybridní vozidlo považují za nejméně výhodnou variantu (31 %).

Česká republika je z pohledu preference elektrovozidel na chvostu EU

Elektromobil by si v ČR jako následující vozidlo pořídilo pouze 17 % dotazovaných, to je nejméně z celé EU, za to 52 % dotazovaných Čechů by sáhlo po vozidlu se spalovacím motorem.

Jaký typ vozidla by si Evropané pořídili? Zdroj: EIB

Největší sympatie k elektromobilům mají Portugalci, kde 44 % dotazovaných plánuje koupi elektromobilu. Při zohlednění jak elektromobilů, tak i hybridů však v jejich preferenci Portugalsko předskočil Kypr, kde by si vozidlo se spalovacím motorem pořídilo pouze 15 % dotazovaných, kteří si plánují pořídit nové vozidlo.

Číňané se také nejvíce přiklánějí ke koupi elektromobilu (44 %), Američané by se rozhodli nejprve pro hybridní vozidlo (38 %), poté pro vozidlo s benzinovým nebo naftovým motorem (33 %) a následně pro elektromobil (29 %).

Kompletní výsledky studie jsou dostupné zde.

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(44)
Ficus
31. březen 2022, 16:08

V Česku statisticky najedou nejmenší počet km denně. Přesně by se jim nejvíce hodil elektromobil. Ale je zde největší odpor k elektromobilitě. Až dav pozná, že to není nic špatnýho, jezdit do práce a dát to večer do zásuvky, tak budou všechny pobídky a úlevy pryč. Modří už vědí, a ti už jezdí či plánují koupit. A co ti ostatní ? Mudrují, nadávají, utvrzují se, jak je lepší když to vrčí, a u piva zahazují příležitosti. Tak to prostě je....

Vojvodik Petr
7. únor 2022, 08:35

A bude levná elektrická energie?

Jiří Švarc
7. únor 2022, 12:50

A není snad? Za 2 minuty průměrného platu vypere pračka hromadu prádla. Za 3 hodiny čisté mzdy si užíváme elektřinu celý měsíc. To mi nepřijde jako předražená energie.

Ficus
31. březen 2022, 16:12

Co je to za počty??

xoor
7. únor 2022, 13:34

drahé energie znamenají úpadek společnosti. Může se pak klidně stát, že se systém začne hroutit a ikdyž děláte v "bezpečném oboru" můžete dostast výpověď a už nebudete mít na energie nebo jiné důležité věci.

Díky extrémně drahému plynu se přestaly vyrábět hnojiva. To znamená další mimo oborové zdražení potravin nebo jejich budoucí nedostatek. Nevím kolik berete a jak jste zajištěn, ale polovina populace v čr je sotva na průměru. Pokud reálná inflace je na 10% tak vám již tolik peněz nezbývá.

Jan Veselý
7. únor 2022, 14:25

Tohle je samozřejmě nesmysl. Důležitá je dostupnost energií, cena "jen" určuje kolik jí využijete a na co. Když je levná, mají lidi akorát tendenci plýtvat jí na blbosti (a zbytečně přehnojovat pole, například).

Teď se děje akorát to, že cena kvůli aktuálním problémům při distribuci vyletěla nahoru. A protože energetických zdrojů není ani omylem nějaký kritický nedostatek, můžete se vsadit, že zase brzo půjde dolů. Stačí jen počkat než se situace trochu uklidní. Jinými slovy, energie zdražila ne proto, že jí neumíme v dostatečném množství a levně získat, ale protože si výrobci zrovna teď mohou říci o víc. To přejde.

Jak pravil klasik: "Nepropadejte panice!"

Omega
7. únor 2022, 14:56

Ten klasik je Stopařův průvodce po galaxii.

A čekat než se trh zklidní bude trvat 20 let. V okamžiku, kdy se podaří rozhoupat ceny, tak to aktivuje obrovské množství "gamblerů", kteří spekulují na vzestup ceny a na pokles ceny, čímž rozhoupávají ceny ještě více.

A to, že zdrojů není "kritický nedostatek" se překládá následovně - ano, zdrojů máme nedostatek, ale pokud zapojíme i zdroje s cenou výroby 500Eur/MWh, tak dokážeme dodat kolik se požaduje. Otázka jen zní kdo to zaplatí.

Takže ano, já propadám panice. Propadám proto, že se celá výroba energií přesunula do cenově spekulativního businessu, místo aby byla funkční a předvídatelná.

Jan Veselý
7. únor 2022, 16:11

Já vím, kdo je autorem toho citátu, Douglas Adams už je klasik.

Těch 20 let je váš předpoklad, já odhaduji cca 10x kratší dobu.

A burzovním spekulantům se dá lehce vyhnout. Třeba takhle.

Martin Svoboda
7. únor 2022, 16:40

Takových let po revoluci a stále elementární neznalost ekonomie.

"Jinými slovy, energie zdražila ne proto, že jí neumíme v dostatečném množství a levně získat, ale protože si výrobci zrovna teď mohou říci o víc."

Ano, mohou si říci o víc - protože je elektřiny málo a kupujících hodně. Neexistuje vůbec žádný jiný důvod.

Řešit to lze dvěma způsoby: zvýšit nabídku, nebo snížit poptávku.

Ale pokus o snížení poptávky mi připadá spíš jako pokus o předělání člověka. A tím jsme si už prošli ...

hellokitty
7. únor 2022, 18:29

po transformacnej faze na OZE zalohovane roznymi uloziskami, ktora bude bolestiva a vykupena vyssou cenou nastane faza kedy bude energie nadbytok, lebo bude strasne levna

asi ako kedysi bezdratovy telefon alebo internet mali iba ti najvacsi prachaci a dnes si moze telefon s internetom kupit aj bezdomovec

https://www. weforum. org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/

Nefi
7. únor 2022, 08:40

Síť čerpacích stanic se kolem roku 2035 postupně rozpadne.

Jiří Švarc
7. únor 2022, 10:31

2040 nejdřív, v ČR 2045+. I Norsko má zatím jen 16 % EV na silnicích (BEV bude tak 12 %) a to mají průměrné stáří vozového parku 6 let. Ono nejde tak rychle nahradit všechna auta, zvlášť v ČR, kde má průměrné auto 15 let. U nás prodává zhruba 250 tisíc aut ročně, když to budou mezi lety 2035 a 2045 už jen BEV, tak je to 2,5 mil. aut, k tomu od teď do roku 2035 to bude tak milion, tedy celkem 3,5 mil. ze 6 milionů, tedy necelých 60 % vozového parku v roce 2045, až poté se začne rozpadat síť čerpacích stanic. Jenže navíc jen ta část pro osobní auta, nahrazení naftových kamionů bude ještě o dalších třeba 10 let později.

Jediné, co by to mohlo urychlit je výrazné zdražení ropy nebo povinná změna paliva na syntetické (nebo kombinované), která by dostala litr nad 60 Kč.

hlpb
7. únor 2022, 13:33

Upřesňuji: v Norsku je registrováno cca 2,7 mil aut, z toho k dnešnímu dni je 500 tisíc BEV = podíl cca 19% + 160 tisíc PHEV = podíl 6 %, tzn. EV = podíl 25%. Ale je jasné, že podíl ujetých km EV je už cca 40-50%.

Antonín Mikeš
7. únor 2022, 14:55

"Ale je jasné, že podíl ujetých km EV je už cca 40-50%"

Můžete prosím toto tvrzení něčím doložit?

Když se dívám na spotřebu benzinu v Norsku, klesá již od roku 2004.

https://www.theglobaleconomy.com/Norway/gasoline_consumption/

Pokles nijak neakceleruje po roce 2012, spíše naopak zpomaluje (2012 cca rok nástupu EV, kdy jejich počet překročil 10k).

https://www.statista.com/statistics/696187/electric-and-hybrid-cars-number-in-norway/

Mezi roky 2013-2020 poklesla spotřeba benzinu o cca 25% (z 22,39 tbpd na 16.75 tbpd).

Mezi roky 2013-2020 vzrostl počet EV z 20k na téměř 500k tedy z 0,7% na zhruba 18%.

Norsko má asi 2,85 milionu osobních aut.

https://www.statista.com/statistics/828602/number-of-registered-vehicles-in-norway-by-type/

Tedy zdá se že od roku 2013 je pokles potřeby benzinu v Norsku přímo úměrný rostoucímu procentu EV. Co se ovšem dělo od roku 2000 kdy spotřeba benzinu začala klesat z hodnot okolo 40 tbpd nevím, ale vzhledem k tomu, že data za Německo vypadají podobně (zlom po roce 2000) a v Čechách je tento trend patrný od roku 2008 spíše to vypadá na změnu technologie motorů a snížení spotřeby. Zřejmě to bude nárůstem počtu aut s dieselovými motory, kdy se jejich počet od mezi lety 2000-2007 téměř zdvojnásobil, do Čech s menší kupní silou se tento jev dostal později viz https://www.jato.com/diesel-in-europe-in-2017-annus-horribilis/ .

Dokonce je v datech z Německa patrný růst spotřeby benzinu po roce 2015, zřejmě v důsledku Dieselgate

Spotřeba Německo

https://www.theglobaleconomy.com/Germany/gasoline_consumption/

Spotřeba Česko

https://www.theglobaleconomy.com/Czech-Republic/gasoline_consumption/

hlpb
7. únor 2022, 16:45

Tondo, najdi si to sám, na to ale nepotřebuješ žádnou statistiku, i u nás jsou statisíce aut, které jsou sice registrována, ale nenajezdí za rok ani jeden km a nebo několik stovek km. Ale nová EV jezdí nadprůměrné nájezdy.

Antonín Mikeš
7. únor 2022, 21:03

Nevím komu tykáte.

Stačilo napsat, že nemáte a jsou jen vaše dojmy.

Martin
7. únor 2022, 08:52

Tomu se můžu už jen smát. I na diplomce jsem měl větší vzorek respondentů než u tady tohoto "reprezentativního průzkumu".

Se stejným vzorkem není problém udělat podobný průzkum, kde vyjde, že 90% obyvatel EU preferuje spalovací motory.

David Vobořil
7. únor 2022, 15:41

Ve většině zemí bylo dotazováno 1000 respondentů. U větších zemí, jako je Německo, Francie nebo Španělsko, to potom byly 2000. Celkový vzorek tedy v rámci EU 27 dosáhl téměř 28000 respondentů. Při větším počtu respondentů by nedošlo k významnému zpřesnění výsledků (viz. například článek zde https://cvvm.soc.cas.cz/cz/cvvm/caste-dotazy/4577-je-1000-respondentu-dost)

Martin Prokš
7. únor 2022, 09:36

Dobrý den

Vážně relevantní studie. Úhrnem necelých 1000 resopondentů z 27 zemí. To není ani 40 lidí na jednu zemi. To je vážně vypovídající vzorek. A takto se tvoří veřejné mínění a lidem podsouvá co si mají myslet...

Miroslav
7. únor 2022, 09:40

Takhle nějak vypadalo i zjišťování veřejného mínění ke zrušení SEČ a upřednostnění umělého SELČ. Nejvíce hlasujících bylo ze Španělska, které má posunutý čas z důvodu největšího obchodního styku s Francií. Přitom stejně jako Portugalsko a Uk, by si zasloužili být s nimi ve stejném pásmu. Je to pro ně nepřirozené. Takže plánují aby to bylo nepřirozené pro ostatní země EU.

David Vobořil
7. únor 2022, 15:17

Z EU bylo respondentů téměř 28000. Z každé země bylo dotazováno 500-2000 respondentů , v závislosti na velikosti země. V případě ČR to bylo 1000 respondentů, u větších zemí, jako je Německo, Francie nebo Španělsko to potom byly 2000.

Martin Prokš
8. únor 2022, 10:29

Dobrý den,

Máte pravdu, beru zpět. Kokal jsem na to moc ve fofru, moje chyba.

Miroslav
7. únor 2022, 09:36

Vtipné na výsledcích tohoto průzkumu je to, že na tom chvostu evropské unie jsme společně s Rakušany, Němci a Lucemburčany. A tabulku vévodí (prvních 7 míst) zadlužené jižní křídlo EU těsně před bankrotem s jedinou výjimkou a to na 5 místě s Rumunskem. Chtělo by to asi srovnání tabulky dle přístupu k dotacím, protože dotace deformují trh daleko více než nějaká ideologie o čisté mobilitě, i když tam by pak nesedělo to Německo a Francie. Ale vzhledem k množství respondentů (1000) je to zatížené takovou chybou, že se divím, že o tom někdo vůbec napsal článek.

miro novak
7. únor 2022, 09:44

a este vtipnejsie je to slovne spojenie … by si koupil… Ti najchudobnejsi by si kupili, keby mali peniaze, hi, hi, hi.

Jaroslav Loudil
7. únor 2022, 09:42

Mne naproti tomu zaujalo, že naše přepravní služba GEIS , díky potížím kontejnerové námořní přepravy z Číny, zkouší dopravu zboží z Číny pomocí kamionů se dvěma řidiči. Jede se 24 hodin denně na vzdálenost 9.800 km a cesta trvá 19 dní /zpoždění na hranicích/. Postupně jedou přes celou Čínu, pak Kazachstán, Rusko ,Bělorusko, Polsko až přijedou konečně do Čech. Cena je poloviční proti letecké dopravě a doba doručení poloviční proti lodní přepravě. Otázkou je ale ekologie takovéto "transkontinentální" kamionové dopravy. Pokud vezmu průměrnou spotřebu u kamionu asi 25 litrů na 100 , pak jen jedna jízda z Číny do Čech vyjde na spotřebování 2500 litrů paliva , což je dvanáct 200 litrových sudů. Kolik CO2 se při tom uvolní ???

Jan Veselý
7. únor 2022, 10:26

Loudil, máte tady plesat, jak se vámi milovaná Čína snaží, v rámci Belt and Road iniciativy, vybudovat v tomhle směru dostatečně kapacitní železniční spojení, pak po kamionech na těchto trasách ani pes neštěkne.

Jaroslav Loudil
7. únor 2022, 10:42

TO : Veselý

Počet vlaků jedoucích ročně mezi Čínou a Evropou po čínské Nové hedvábné stezce :

2013 = 80 vlaků

2016 = 1.702 vlaků

2018 = 6. 363 vlaků

2021 = 15. 000 vlaků

Tedy Nová hedvábná stezka po železnici opravdu "frčí", ovšem ovšem při 50 kontejnerech na vlaku bylo loni přepraveno asi 750 000 kontejnerů, což je stále málo. Loď pojme najednou asi 20 000 kontejnerů, což je asi 400 vlaků najednou.

Jan Veselý
7. únor 2022, 14:27

Šikovnej, Medvídek Pú pošle nějaké ÿuany za odměnu.

Jiří Švarc
7. únor 2022, 11:08

Tohle musíte vždycky vztahovat k přepravovanému nákladu, jinak vyjde nic neříkající číslo.

Co jsem našel:

2 tonnes of freight carried 1,000 km produces:

by air – 4,138 kg CO2

By diesel train – 42 kg CO2

by container ship – 30 kg CO2

Pro kamiony jsem nedohledal, tak zkusím spočítat. Náklad řekněme 20 tun, tedy 25 litrů/2 tuny/1000 km.

2,6 kg CO2/l * 25 = 65 kg CO2/2 tuny/1000 km, tedy asi dvojnásobné oproti lodi. To není tak úplně strašné.

Nevím tedy jak moc je reálná uvedená spotřeba při naložení 20 tunami zboží, tipnul bych spíš 40-50 l/100 km, ale bral jsem vaše hodnoty.

nikdo
7. únor 2022, 23:25

Z dlouhodobého hlediska je to pro GEIS neudržitelné, je nedostatek řidičů.

hlpb
7. únor 2022, 10:01

Níže podíl prodejů EV v zemích s největším podílem v roce 2021, v Evropě se cekem prodalo v roce 2021 = 2,3 milionů EV

1. Norsko = 83%

2. Island = 56 %

3. Švédsko = 40%

4. Finsko = 28%

5. Dánsko = 27%

6. Německo = 22%

7. Nizozemí = 20%

8. Luxembursko = 18%

9. Švýcarsko = 18%

10. Rakousko = 17%

Jaroslav Loudil
7. únor 2022, 10:53

Ta čísla jsou slušná, bohužel právě naše Škodovka nabírá ve výrobě a vývoji zpoždění. Uvedu jen příklad Číny. Čína byla 10 let 2010-20 největším odbytištěm našich Škodovek, = těch se spalovacím motorem. Roku 2020 tam ovšem spadl jejich prodej o 39 % a loni o dalších 59 %. A největší odbytiště je nenávratně pryč. Loni bylo pořadí odbytišť :1.Německo , 2.ČR, 3. Rusko, 4.Čína. Že by na tom měl snad podíl mrňavý chlapík s plesnivou bradou Vystrčil /= Pitrýs/ a jeho návštěva na Tchajwanu, enklávě velikosti Moravy ? Nikoli , směšný "Pitrýs" za to nemůže. To jen naše Škodovka nezachytila překotný trend automobilových inovací v Číně a za takovými firmami jako je BYD, NIO nebo Tesla- China silně zaostala. Čína loni exportovala do zahraničí již 2 miliony svých aut , počítám, že se budou masově prodávat i u nás a Škodovka bude mít další problém doma.

hlpb
7. únor 2022, 11:07

Souhlasím, v Evropě zaspala nejen Škodovka, ale i ostatní automobilky. V autoprůmyslu sledujeme stejný vývoj, jako po nástupu chytrých elektromobilů a zcela určitě některé staré automobilky skončí jako Nokia. Evropské automobilky budou muset vzdorovat obrovské konkurenci, která je technologicky několik let před nimi. V USA jsou to zcela nové značky Tesla, Lucid, Rivian a Fisker. V Číně jsou to pak Nio, BYD, Xpeng. A to se kolem roku 2025 chystá vtrhnout do autoprůmyslu Apple, Xiaomi.

Jaroslav Loudil
7. únor 2022, 14:27

Souhlas. Ještě před pár roky se Muskově Tesle velcí auto giganti posmívali, že nemá budoucnost, když razí cestu jenom elektra. Loni ale poprvé Musk dodal zákazníkům více aut, jak naše Škodovka = 962 000 ks , když na plný výkon najela jeho Giga továrna v Šanghaji a právě nyní se rozjíždí výroba v Giga Berlín. Takže opět 500 000 Tesel navíc. Díky nehoráznému papírování v EU se Giga Berlín stavěla dvakrát déle, jak Giga Šanghaj v Číně. To svědčí o ztrátě konkurenceschopnosti výroby v EU.

Jan Veselý
7. únor 2022, 14:29

Ne, to svědčí jen o tom, že tady, na rozdíl od Číny, není technokratická totalita, která kašle na lidi a jejich zájmy.

BTW, Jaká "naše" Škodovka. Vy jste akcionář VW Group?

JVr
8. únor 2022, 08:34

Škodovka není samostatná firma, ale koncern VW, to je asi třeba si předně uvědomit. VW zvolilo priority pro jednotlivé značky. VW, které je dome v DE jde směrem BEV a vyvíjí ID*, Škoda naopak zůstane z nemalé části u spalováků, přestože BEV také nabídne (jde o to aby o zákazníky, kteří mají zájem o změnu/přechod na BEV nepřišla).

Myslím, že ta strategie je dobrá, protože ten trh se spalováky, jak vidíte z tohoto průzkumu je stále obrovský. Jak by asi dopadl průzkum v Rusku, Indii, Africe, Jižní Americe? Tzn. smysl se zabývat spalováky nepochybně má.

To že Škodovce unikl trh v Číně je opět spíše o tom, že ten trh unikl pánům z vedení VW, kteří to podcenili. Ten trh se sunul směrem k EV už před více než 10 lety, co jsem tam byl, za Pekingem byla obrovská parkoviště nových, koupených aut, která čekala na registraci, jenže komunisté je do města nechtěli pustit, protože by to ještě dále zhoršilo už v té době špatnou smogovou situaci, kterou ještě zhoršuje pravidelně se objevující jemný písek z Gobi. Mnoho Číňanů tak v té době jezdilo na mopedech, nejednalo se však o benzínové kousky, jako jsem viděl ve své době v Indonézii, šlo o elektrické, protože ty se nemusely registrovat.

Jenže z tohoto pohledu je Čína specifická, tam byl tlak na pořízení BEV ještě dříve, než to napadlo Elona. Na druhou stranu je potřeba říct, že vyvinout BEV je obrovský náklad a tam měly Čínské značky zkrátka výhodu, protože náklady udělat to v Číně jsou zkrátka nižší. A ano, evropské značky Čínu ztrácejí, ona i ta Tesla je tam pro horních ~ 2 % a auto pro horních ~ 40 %, takže se není čemu divit. Ale jak vidíte z průzkumu Čína je velká a ani tam nejsou všichni padlí na hlavu. Přejet tech X kilometrů po různě kvalitních silnicích, kde na dobíječku ani nemusíte narazit zkrátka vede ke stále nemalé poptávce po spalovácích.

Vladimír Šťastný
8. únor 2022, 06:51

Škodovka hlavně nezareagovala na cenový vývoj svých konkurentů. Číňani dokáží nabídnout ekvivalent modelů škodovek za půlku ceny a k tomu přidat ještě bohatší výbavu.

Maly Jarda
7. únor 2022, 16:10

norsko.. aneb evropská saudská arábie/katar .. budující elektromobilní potěmkinovu vesnici z peněz za fosilní paliva .. a ekofanatici hýkají nadšením

Vladimír Šťastný
7. únor 2022, 10:38
maly jarda
7. únor 2022, 16:08

Předem se omlouvám ale tohle je kompletně zavádějící statistika , většina Němců (národ největších ekofanatiků) nechce elektromobil jako další auto , a dávat do jedné kolonky elektromobil a mild hybrid je absolutní statistické zvěrstvo .. jelikož tzv. mild hybrid( neboli elektrické turbo) je technologie která šetří životní prostředí,palivo i peníze .. narozdíl od elektromobilů

JVr
8. únor 2022, 12:12

Mild ale i full hybrid nešetří příliš životní prostředí, spíše snižují a to velmi mírně průměrné emise (potažmo i spotřebu - což automobilky v EU potřebují), ale v případě mild-hybridu je to opravdu o několik pár procent. Full hybrid asi dokáže ušetřit více procent, ale v kombinaci s tím, že ten se zas nedá tak úplně míchat s moderními přeplňovanými motory nebo diesely, ale kombinuje se s benzínovými atmosférami... ten výsledek v emisích a spotřebě není zas tak zázračný.

Je to rozumný kompromis mezi tím co váží beaterie a zvyšuje to využití hybné energie, která jinak mizí na brzdových destičkách.

Ale souhlas, toto nemá s BEV vůbec nic společného a spíše bych to míchal ke spalovákům.

Plugin-hybyd bych asi řadil k BEV, i když je to něco na pomezí.

Pěkný článek na https://www.konzervativninoviny.cz/vw-prudce-brzdi-ve-svem-nadseni-z-elektromobility-co-to-muze-znamenat-pro-skoda-auto/

Zkrátka nejsou baterie, e-auta jsou tlačena lidem ideologicky a s podporou dotací, ve výsledku to nedělá dobrotu.

Ficus
31. březen 2022, 16:09

Komu co tlačí? Vám tlačí někdo auto na elektriku??

Jaroslav Loudil
7. únor 2022, 17:46

TO : Veselý

1. Čína tak "kašle" na zájmy svých občanů, že obyvatelé jejich měst už jsou bohatší jak průměrný Čech a rozdíl se dál rychle navyšuje. Blábolíte ideologické nesmysly, které jste zaslechl v naší prolhané ČT.

2. Narodil jsem se v Nymburce, asi 20 km od Mladé Boleslavi, mně je jedno , komu patří Škopdovka, mám k ní - "rodný vztah".

3. Počítám, že i výstavba Olkiluoto -3 = 17 let je pro vás "báječná" oproti čínským 9 rokům v Taishanu u stejného reaktoru. Finové "neodírali svou tlupu mezinárodních agenturních pracovníků" asi z 20 zemí celé Evropy a proto staví 2 krát tak dlouho jak Čína. Plácáte nesmysly. Je to v produktivitě práce a v organizaci velkých staveb. Přečtete si něco o stavbě elektrárny Baihetan o 16 GW, která nyní v Číně nabíhá do provozu. Budete se hodně divit.

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se