9. listopad 2024
Každé třetí auto „do zásuvky“: Prodeje elektromobilů v Německu prudce rostou

Trh s elektromobily v Německu se oklepal ze slabého roku 2024, kdy registrace nových vozů s elektrickým pohonem klesly meziročně zhruba o čtvrtinu, a po rekordním prvním pololetí pokračuje v nastaveném růstu. Podle analýzy německé energetické agentury dena vzrostl za prvních 11 měsíců letošního roku počet nových registrací čistě bateriových elektromobilů meziročně o 41 % a u plug-in hybridů byl zaznamenán nárůst dokonce o 61 %.
Německý trh s elektromobily zaznamenal v prvních 11 měsících letošního roku prudký růst, který vyústil v meziroční nárůst podílu elektromobilů na nově registrovaných vozech o 10 procentních bodů na 30 %. Počet registrací čistě bateriových elektromobilů vzrostl za uvedené období o 41 % na 490 000. U plug-in hybridů došlo k meziročnímu růstu o 61 % na 281 000 registrovaných vozů. Díky uvedeným prodejům tvoří nyní elektromobily v Německu 4,1 % vozového parku a plug-in hybridy 2,2 %.
Německá energetická agentura dena dále uvedla, že lídrem v oblasti nově registrovaných vozů zůstávají vozy s benzínovými motory, kterých bylo letos k listopadu registrováno 715 000. To je nicméně o 22 % méně než za stejné období roku 2024. Pokles byl zaznamenán i u nových registrací vozů s naftovým pohonem, a to meziročně o 19 % na 368 000 vozů.
"Přechod z konvenčních spalovacích motorů na více udržitelné pohony začal. Po loňském poklesu došlo ke stabilizaci počtu nově registrovaných elektromobilů. Plánovaná podpora pro rok 2026 může tento trend ještě posílit a učinit elektromobily dostupnějšími i pro další skupiny zákazníků," uvedla dena.
Nedávno oznámená federální podpora v objemu tří miliard eur by měla platit do roku 2029 a měla by cílit na domácnosti s nízkými a středními příjmy. Podle německé vlády by tak mělo dojít k otevření trhu s elektromobily „pro všechny“.
Dva roky bez podpory
Předchozí německá vláda ukončila poskytování dotací na elektromobily na konci roku 2023 kvůli problémům s financováním tohoto schématu podpory, což mělo za následek prudký pokles prodejů elektromobilů v Německu.
Oznámení o zavedení nových dotací přišlo paradoxně v době, kdy Německo společně s dalšími evropskými státy stupňovalo tlak na Evropskou unii ohledně zmírnění plánovaného zákazu prodeje nových vozů spalujících benzín či naftu po roce 2035.
To se nakonec podařilo vyjednat. Vyplývá to z úterního prohlášení Evropské komise, podle kterého by snížení emisí CO2 u nově prodaných vozů do roku 2035 nemuselo činit 100 %, ale pouze 90 % ve srovnání s referenčním rokem 2021.
"To umožní, aby plug-in hybridy, prodlužovače dojezdu, hybridy a vozy se spalovacími motory stále hrály jistou roli po roce 2035, společně s plně elektrickými vozy a vodíkovými vozy," uvedla Komise.
Mohlo by vás zajímat
12. únor 2025
13. červen 2025
20. červen 2025
19. září 2025
3. říjen 2025
19. říjen 2025
9. prosinec 2025




Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.