
Německo: Regulátor je zmocněn pro vytvoření rámce k integraci vehicle-to-grid technologie do sítě
Německý parlament zmocnil energetického regulátora pro vytvoření rámce pro implementaci tzv. technologie vehicle-to-grid. Jde o princip, kdy by mohly být elektromobily využívány jako baterie pro elektrickou síť při vyrovnávání poptávky. Informoval o tom portál Euractiv.
„Probíhá integrace elektromobilů do elektrické sítě. Elektromobily a další podobná elektro vozidla mohou konečně být optimálně integrované do distribuční sítě. Pro řidiče není rozdíl, zda se vozidlo nabije půl hodiny před jízdou, nebo během noci. Může to být ale ohromnou výhodou pro stabilitu elektrické sítě,“ uvedla Ingrid Nestleová, mluvčí Zelených pro ochranu klimatu a energetiku.
Vehicle-to-grid má pomoci vyrovnávat poptávku a nabídku
Využívání elektromobilů jako baterie je často diskutováno. Jedná se o tzv. technologii vehicle-to-grid, kdy je možné využívat baterií zabudovaných v elektromobilu, ze kterých lze získat elektrickou energii v období špičkové poptávky. Elektromobil tak může být nabíjen, či elektřinu dodávat do sítě, podle stavu poptávky v konkrétním okamžiku.
V EU byl na konci června schválen legislativní balíček, jehož součástí je postupné ukončení prodeje nových aut na fosilní paliva do roku 2035. K rozvoji elektromobility je tedy v EU připravena půda. Konkrétně Německo cílí na dosažení 15 milionů elektromobilů a hybridních vozidel na silnicích do roku 2030.
Průmysl využití vehicle-to-grid vítá
Revize energetického zákona pro oblast průmyslu zmocňuje německou regulatorní agenturu Bundersnetzagentur k vytvoření rámce pro integraci vehicle-to-grid technologie do sítě. Z revize legislativy vyplývá mj. možnost vytvoření tržních pobídek. Většina zástupců z průmyslu na revizi legislativy podle portálu Euractiv reaguje pozitivně.
Rychlejší rozvoj elektromobilů a tepelných čerpadel, podpora aktivních spotřebitelů a reakce na legislativní balíček Fit for 55 s vyššími energeticko-klimatickými cíli jsou důvody, proč k revizi německé energetické legislativy umožňující integraci dálkově ovládaných spotřebičů došlo.
Mohlo by vás zajímat:
mna by zaujimala podoba tej trznej ponuky, ktora ma presvedci, ze mam preukazatelne najdrahsiu cast auta, baterku, nechat vylagrovat, ludovo odfajcit, pre vyssi princip stabilizacie siete. To uz i ten skvapalneny plyn bude lacnejsie pouzit na stabilizaciu siete.
Odpojim kabel po nabiti a vybavene :)
a mate aj nejaku skusenost s tymi baterkami alebo iba tak dalej sirite nejake dezinfo z facebooku?
moje lifepo stratili po 4 rokoch denneho pouzivania 3% kapacity a to cykluju 20-100%, ked si na elektro aute nastavim limit, ze chcem aby mi cyklovali iba 60-80% tak ta strata kapacity bude zanedbatelna
Doufám, že v zájmu spravedlnosti a rovnosti bude v návrhu povinnost připojení každého elektromobilu, na který byly čerpány dotace.
Optimalizovat čas nabíjení asi nebude problém. Ale ta druhá část - teda zbytečně si ničit baterky tím, že budu dodávat do sítě, by musela být velmi dobře zaplacená. Nebo by musel fungovat systém s bateriemi jako s vratnými lahvemi, nebo lahvemi na pb. Pak je budu lágrovat co jde a o údržbu/repasi se postará vlastník.
V Německu jsou naštěstí natolik inteligentní, že utváří legislativu pro dobu budoucí a ne tu dávno minulou ze které čerpá svojí moudrost zdejší osazenstvo. Tesla již v současné době osazuje polovinu vyrobených vozů bateriemi LFP, jejich cyklistická životnost dalece přesahuje životnost vozu. I velmi konzervativní odhad životnosti 5000 cyklů znamená více než milion km.
ale zase se musi ohrivat kdykoli je blizko k nule. coz se sice zda maginalni, ale az takova energeticka legrace to neni.
aneb z deste pod okap :-)
Nic takového jsem v manuálu Tesly neviděl? Odkud to máte?
dela si ten clovek legraci nebo to mysli opravdu vazne?!
ak v podpornej sluzbe urobi moja baterka 10 cyklov denne, o dva roky mam baterku vyfajcenu. Co je zrejme skor, nez vysnivanych milion km, ze?
Dakujem, neprosim si.
10 cyklov denne? to mate doma ake istice? to by ste museli mat doma postavenu nejaku extra vykonnu rychlonabijacku, aby ste stihli tych 80kWh denne nabit a vybit co i len 20-80
To tady lidi opravdu nemyslí a plácají tady žvásty? Je absolutně nelogické, aby se protočila baterie 10x denně. Už jen z logiky při průměrné 50kWh bateriový to dělalo 500kWh nabít, 500kWh vybít. Pokud by se teda vyvíjela do sítě třeba 10h, což by znamenalo výkon 50kW, což by znamenalo, že každé auto by muselo být připojené na DC, to je samozřejmě pitomost. Ale rozvedeme si to hlouběji. Teď ráno v ČR se vyrábí výkonem 9,23GW, ve srovnání s výkonem EV které se vybíjí výkonem 50Kw to znamená, že by na provoz celé České republiky stačilo cca 18500 aut, na provoz, ne na vyrovnání. Nestabilita sítě netrvá půl dne, nestabilita sítě k vyrovnání nepotřebuje GW, ale maximálně MW. Takže, pokud bude v ČR třeba milion EV, bude to znamenat třeba půl hodiny a z auta si to vezme a vrátí tak kWh maximálně, což je jedna padesátinám cyklu.
Bez započtení ztrát se výpočet zdá OK, až na těch milion EV, ty v ČR v dohledné době nevidím.
Dotaz laika. Umožňují dnešní dobíjecí stanice vracet do sítě? A jaké jsou/budou ztráty?
Čínské LFP teoreticky těch 5000 cyklů dají, jenže v elektromobilech se většinou používá NCM s životností 1500 cyklů (pak je kapacita 80%) a to ještě platí za dobíjení v rozmezí 20-80%.
Souhlas. I v nových mobilních telefonech už také není akumulátor lehce vyměnitelný, ale připájený. Nepočítá se s tím že by ten akumulátor někdo měnil po dobu životnosti.
Souhlas. I v nových mobilních telefonech už také není akumulátor lehce vyměnitelný, ale připájený. Nepočítá se s tím že by ten akumulátor někdo měnil po dobu životnosti.
Viděl jste (pokus o) rozborku nového battery packu od Tesly s těmi jejich 4680 články? Články na pevno připájené a všechno zalité v polyuretanu. Oni to fakt myslí s tím nájezdem nad 1 000 000 mil myslí zcela vážně.
Další fantasmagorie z kuchyně zelených nedouků.
Napájení ze sítě, čerpání z akumulátoru do sítě, předčasné opotřebení už tak omezeného života akumulátorů, vazba na záruční podmínky výrobce akumulátorů (opravdu je ochoten nechat využívat akumulátor v elektromobilu bezplatně třetí straně při zachování záručních podmínek pro majitele?), otázka nabití akumulátoru v okamžiku, kdy majitel auta potřebuje vyjet na cestu atd. atd. Jaký bude poměr ceny elektřiny pro nabíjení a zpětné čerpání do sítě, náklady na měnič při čerpání z akumulátoru...
Celé mi to připadá jako jedna velká zelená hloupost jako obvykle bez vyhodnocení dopadů v praktickém použití. A na jakou cenu vzroste cena 1 kWh el. energie po započtení nákladů na fungování takto složitého systému, se raději ani ptát nebudu.
Možná nakonec vyjde levněji jezdit na ten šíleně drahý vodík, co o něm fantazíruje MŽP Hubáčková, než zapojovat elektromobil jako zdroj k čerpání el. energie do rozvodné sítě.... :-P
a aka je cyklicka zivotnost baterie?
asi mysli pocet nabijecich cyklu. o baterich vi zrejme starou belu a tak se jim krapet mota terminologie.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se