Polovina všech amerických elektromobilů se prodává v Kalifornii
Téměř polovina všech elektromobilů, které byly v roce 2016 prodány v USA, se prodaly na území státu Kalifornie. Tvrdí to výsledky dat, zpracovaných portálem EV Volumes, který monitoruje trh s elektromobily v USA.
Informační a poradenský portál EV Volumes, který se zaměřuje na elektromobilitu, zpracoval data z prodejů elektromobilů za posledních 5 let (2011 – 2016). Ze zpracovaných dat v rámci různých kategorií pak vyplynulo, že největší podíl prodaných elektromobilů na trhu USA drží americký stát Kalifornie.
Z grafu výše je patrné, že většina prodejů plug-in elektromobilů v daném období proběhla v Kalifornii. „Slunný stát“, jak bývá Kalifornie nazývána, jasně vede tabulku prodejů s téměř 245 tisíci vozy. Druhá v pořadí, Georgie, za Kalifornií silně ztrácí s hodnotou prodaných vozů lehce nad 25 tisíci. Dle očekávání by se ovšem tento nepoměr měl snížit s příchodem nových vozů, jako jsou Tesla Model 3, Chevy Bolt EV nebo Toyota Prius Prime.
Podpora pro elektromobily po americku
Výstupy zpracování dat jsou zajímavé i z jiného pohledu. V Kalifornii totiž již od roku 1990 běží „Iniciativa bezemisních vozidel“ (Zero-emission vehicles mandate – ZEV mandate), která klade závazné cíle v bezemisní dopravě. Například do roku 2025 požaduje, aby bylo prodáno 3,3 milionů bezemisních vozidel, nebo tvořil prodej bezemisních vozů 15 % ze všech prodávaných vozidel.
Jako bezemisní vozy jsou počítány automobily s bateriemi (BEV), plug-in hybridy (PHEV) a vozy s palivovými články (FCV). Od zavedení federálního Zákona o čistém ovzduší (Clean Air Act) mají navíc jednotlivé státy USA možnost vytvářet podobné iniciativy, nebo se připojovat k již fungujícím (v jiných státech USA). Iniciativy ZEV mandate se tak v současnosti kromě Kalifornie účastní i dalších 9 států USA.
Výsledkem iniciativy je například i to, že státy zapojené do ZEV mandate mají 62% podíl na prodeji všech plug-in elektromobilů v USA. Pokud bychom ovšem vzali podíl těchto států na prodeji všech vozů v USA, pak by šlo pouze o 28 %. Je tedy jasné, že iniciativa funguje a podporuje prodeje elektromobilů. Jednotlivé státy ovšem využívají vlastní podpůrné programy, šité na míru vždy konkrétnímu státu. Je zároveň dobré zmínit, že i přes neustálý růst, prodeje elektromobilů v USA tvoří stále nepatrnou část, ve srovnání s celkovými prodeji vozů.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se