Ve Španělsku spustili první rychlodobíjecí solární stanici
Ve španělském městě La Granja byla spuštěna první solární rychlodobíjecí stanice, která je schopna obsloužit a dobít až 6 aut za hodinu a je první rychlonabíječkou svého druhu, kterých firma Electrolineras Sostenibles chce po celé zemi vybudovat desítky.
Tato firma se primárně věnuje prodeji elektromobilů a láká nové klienty na prohlášení, že pro ně bude nově budovaná síť bezplatně k dispozici po dobu 5 let bez jakýchkoli omezení. Další rychlonabíječka má vzniknout v Linares.
“Tato dobíjecí stanice je plně udržitelná. Část energie pochází přímo z fotovoltaických panelů, které mají instalovaný výkon 50 kW, který v případě nevyužití stanice dodáváme do sítě. Další část energie je dodávána distribuční společností, která garantuje původ elektřiny zelenými certifikáty. Veškerá energie, kterou se elektrická auta nabíjejí, pochází tedy z obnovitelných zdrojů.”
Agustín Muňoz, CEO Electrolineras sostenibles
Samotná nabíjecí stanice stála 162 000 € (4,3 mil. Kč) a zajímavostí je, že polovina částky byla vybrána pomocí crowdfundingu. Kapacita nabíjecí stanice je 6 aut za hodinu při průměrné době dobíjení jednoho vozu 20 min. Místo je kryto střešní instalací tvořenou z 90 panelů, každý o výkonu 320 Wp a dvou rychlonabíjecích zařízení EFACEC.
Electrolineras Sostenibles chce propojit sever Španělska s jihem sítí, kterou má tvořit 20 rychlodobíjecích míst, které budou umístěny v 50km intervalech, kromě toho má být vybudováno dalších 12 nabíječek v Madridu a okolí. Výhledově existuje dohoda s Andaluskou samosprávou na vybudování dalších 100 stanic na jihu země.
Mohlo by vás zajímat:
Zajímavé. Jen ten instalovaný výkon panelů (počet x výkon) neodpovídá 50 kW. Panelů by muselo být téměř 2x více ...
A co nějaké modernější než se běžně kupují?
"... Místo je kryto střešní instalací tvořenou z 90 panelů, každý o výkonu 320 Wp "
90*0,32kWp = 28,8 kWp. Že by šly koupit panely s udaným 320 Wp, ale dávaly by 50kWp/90 = 556 Wp?
a to máte v poledne, každé auto 29kW/6 auty je 5 kWh na 1 auto a 1 nabití za 20 minut. Jaký je na to dojezd? A co mimo poledne?
Oni tam říkají, že jen část energie je z té střechy. Na zbytek množství mají mít zelené certifikáty (nějaké blíže nespecifikované). Říkají tomu solární dobíjecí stanice, je to holt ků:l.
Omlouvám se za nepozorné čtení, tak to dopadá když děláte dvě věci zároveň.
Omlouvám se za chybu. Překládal jsem přímou řeč, která již faktickou chybu obsahuje. Samozřejmě je výkon panelů necelých 29 kWp, což stačí na nabíjení jednoho auta (pokud svítí slunce), pokud je zataženo/přijedou 2 auta, pak je dodávána standardně elektřina ze sítě.
Originální citace:
El CEO de Electrolineras Sotenibles, Agustín Muñoz, explicó que la unidad instalada en La Granja “es una electrolinera sostenible. Una parte de su energía procede de energía fotovoltaica -50KW-que capturamos en corriente continua y que posteriormente vertimos a la red. Otra parte de la energía es suministrada por una compañía eléctrica que garantiza con certificado verde. Toda la energía que se inyecta a los coches eléctricos es de origen renovable”.
http://www.energynews.es/primera-electrolinera-solar-carga-rapida-espana/
Je otázka, jestli se omlouvat, když je chyba v originálu - ale budiž. Ale ještě dál, jsou někde charakteristiky k tomu zařízení EFACEC? EFACEC je firma, či skupina, jak jsem si letmo nagůglil.
Co se týče technologie použité výrobcem EFACEC, tak je možno v tomto případě elektromobil dobít 3 možnostmi: CHAdeMO, CCS Combo a nebo AC zásuvkou.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se