Volkswagen přepisuje své plány na výrobu elektromobilů
Automobilka Volkswagen, ale i další výrobci v Evropě čelí "obrovskému úsilí", aby splnili své cíle v oblasti elektromobility. Poptávka po vozidlech však není tak vysoká, jak se očekávalo.
Jak informoval server Clean Energy Wire, Volkswagen čelí problémům způsobeným vysokými náklady a klesajícími tržbami v oblasti elektromobility. Uvedl to generální ředitel společnosti Oliver Blume. Společnost, která je největším výrobcem automobilů v Evropě, se tak nyní plánuje uchýlit k úsporným opatřením, aby zlepšila svou bilanci.
Investorům však dle některých chybí důvěra v jejich účinnost - cena akcií Volkswagenu v poslední době klesá. Společnost uvedla, že problémům čelí především hlavní značka koncernu VW. Za hlavní příčiny označuje vysoké jednorázové náklady na změnu výrobních linek na elektromobily a baterie, ale také náklady na výplatu kompenzací propouštěným zaměstnancům. Blume dodal, že Volkswagen proto v nadcházejícím plánovacím období sníží své investice.
Zájem o elektromobily letos v Německu ochabl
Poptávka po čistě bateriových elektrických vozidlech v Německu v první polovině roku 2024 dramaticky poklesla. Podle sdružení automobilového průmyslu Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, které provedlo průzkum mezi 348 prodejci automobilů, klesly objednávky elektromobilů od soukromých zákazníků v prvních šesti měsících ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 47 %, zatímco poptávka po dieselových a benzinových motorech vzrostla o 24 %. Zástupci průmyslu vyzvali k novým tržním pobídkám a zlepšení nabíjecí infrastruktury, které by podpořily e-mobilitu.Pokles v poptávce má dopad i na dodavatelské řetězce. Například jeden z německých dodavatelů do automobilového průmyslu, společnost ZF Friedrichshafen, plánuje do konce roku 2028 zrušit až 14 tisíc z 54 tisíc pracovních míst v Německu. Stejně jako u Volkswagenu je toto rozhodnutí důsledkem finančních problémů, neboť společnost se potýká s klesajícími příjmy. Společnost uvedla, že snížení objednávek ze strany automobilek a nedostatek zájmu o elektromobily poháněné bateriemi se podepisují na jejích hospodářských výsledcích.
Nedostatečné pobídky od státu jsou v rozporu s cílem spolkové vlády na výrobu elektromobilů. Vláda si stanovila za cíl podpořit tento průmysl tak, aby do roku 2030 na silnice vyjelo 15 milionů elektromobilů. Cíl se stále více vzdaluje a podle nedávné analýzy think tanku Agora Verkehrswende ho lze dosáhnout pouze zintenzivněním spolupráce s automobilkami z Číny. To ale samo o sobě čelí problémům.
Mohlo by vás zajímat:
Poptávka po vozidlech však není tak vysoká, jak se očekávalo.......To se fakt nedalo čekat, že se lidi pro auta za dvoj a vícenásobek ceny běžného vozu, které mají zároveň nižší užitné vlastnosti, dvakrát nepohrnou. A při tom se stačilo zeptat toho posledního pit.mce v hospodě.
A proc by se ho meli ptat? Vzdyt je to pitomec!
Zato ONI sežrali z blazna mozek !
VW tápe jako spepý ve tmě. Hot, čehý, hot čehý. Je to těžké. Vlečou za sebou břemeno minulosti a elektromobilita se ukazuje, ako úplně nová kategorie. Když se nad tím zamyslím, tak jediné, co zůstalo dost podobné jsou kola (s menším valivým odporen), některé podvozkové části a vnější vzhled. Startupy nezatížené minulostí to mají jednodušší.
Tak jednoduché to není, ostatně kdyby bylo, tak tak by ELno nspal ve firmě ve spacáku :D
Ono je to stále auto, má to karosérii, aerodynamiku, vzduchotecnku, klimatizaci, infotaiment, řízení/volant, čalounění... podobné je to prakticky v všem krom pohonného ústrojí.
To proč VW tápe je dodvatelský řetězec (pro tuto velmi podsatnou část - tedy pohon), kdy Čína požrala a přípavila velmi dobře kapacity na zpracování lithia, mědi a dalších klíčových komponent, které BEV potřebují.
A ano zkrátka lidé nejsou "pitomí", BEV stále nemá většinu užitných vlastnotí lepší jak splováky a cena je vyšší. Potenciál kupců (kteří o to měli zájem) se vyčerpal dokud byly dotace na nákup. VW se musí pouze přizpůsobit a vyráběti více spalováků, aby uspokojil poptávku, která roste, co k tomu dodat.
Spíš by se borci v VW měli zaměřit na to, jak zlepšít užitné vlastnosti BEV a jak snížit jejich cenu, protože stále to nemalé části populace nedává smysl a hlavně vůči dovozu z Číny nemají co nabídnout. Síť nabíječek je myslím ten nejmenší problém - jakmile bude jezdit více BEV a bude po nich vysoká poptávka, tak je podnikatelé postaví.
Tržní podíl Tesly se neustále zvyšuje. Marně čekáme až VW přijde s něčím co je alespoň konkurenceschopné cenově.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
Přihlásit se