8. květen 2017
Volkswagen přepisuje své plány na výrobu elektromobilů

Automobilka Volkswagen, ale i další výrobci v Evropě čelí "obrovskému úsilí", aby splnili své cíle v oblasti elektromobility. Poptávka po vozidlech však není tak vysoká, jak se očekávalo.
Jak informoval server Clean Energy Wire, Volkswagen čelí problémům způsobeným vysokými náklady a klesajícími tržbami v oblasti elektromobility. Uvedl to generální ředitel společnosti Oliver Blume. Společnost, která je největším výrobcem automobilů v Evropě, se tak nyní plánuje uchýlit k úsporným opatřením, aby zlepšila svou bilanci.
Investorům však dle některých chybí důvěra v jejich účinnost - cena akcií Volkswagenu v poslední době klesá. Společnost uvedla, že problémům čelí především hlavní značka koncernu VW. Za hlavní příčiny označuje vysoké jednorázové náklady na změnu výrobních linek na elektromobily a baterie, ale také náklady na výplatu kompenzací propouštěným zaměstnancům. Blume dodal, že Volkswagen proto v nadcházejícím plánovacím období sníží své investice.
Zájem o elektromobily letos v Německu ochabl
Poptávka po čistě bateriových elektrických vozidlech v Německu v první polovině roku 2024 dramaticky poklesla. Podle sdružení automobilového průmyslu Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, které provedlo průzkum mezi 348 prodejci automobilů, klesly objednávky elektromobilů od soukromých zákazníků v prvních šesti měsících ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 47 %, zatímco poptávka po dieselových a benzinových motorech vzrostla o 24 %. Zástupci průmyslu vyzvali k novým tržním pobídkám a zlepšení nabíjecí infrastruktury, které by podpořily e-mobilitu.Pokles v poptávce má dopad i na dodavatelské řetězce. Například jeden z německých dodavatelů do automobilového průmyslu, společnost ZF Friedrichshafen, plánuje do konce roku 2028 zrušit až 14 tisíc z 54 tisíc pracovních míst v Německu. Stejně jako u Volkswagenu je toto rozhodnutí důsledkem finančních problémů, neboť společnost se potýká s klesajícími příjmy. Společnost uvedla, že snížení objednávek ze strany automobilek a nedostatek zájmu o elektromobily poháněné bateriemi se podepisují na jejích hospodářských výsledcích.
Nedostatečné pobídky od státu jsou v rozporu s cílem spolkové vlády na výrobu elektromobilů. Vláda si stanovila za cíl podpořit tento průmysl tak, aby do roku 2030 na silnice vyjelo 15 milionů elektromobilů. Cíl se stále více vzdaluje a podle nedávné analýzy think tanku Agora Verkehrswende ho lze dosáhnout pouze zintenzivněním spolupráce s automobilkami z Číny. To ale samo o sobě čelí problémům.
Mohlo by vás zajímat
18. březen 2018
19. září 2025
3. říjen 2025
15. říjen 2025
19. říjen 2025
18. říjen 2025
21. říjen 2025
Komentáře (5)
Poptávka po vozidlech však není tak vysoká, jak se očekávalo.......To se fakt nedalo čekat, že se lidi pro auta za dvoj a vícenásobek ceny běžného vozu, které mají zároveň nižší užitné vlastnosti, dvakrát nepohrnou. A při tom se stačilo zeptat toho posledního pit.mce v hospodě.
A proc by se ho meli ptat? Vzdyt je to pitomec!
Zato ONI sežrali z blazna mozek !
VW tápe jako spepý ve tmě. Hot, čehý, hot čehý. Je to těžké. Vlečou za sebou břemeno minulosti a elektromobilita se ukazuje, ako úplně nová kategorie. Když se nad tím zamyslím, tak jediné, co zůstalo dost podobné jsou kola (s menším valivým odporen), některé podvozkové části a vnější vzhled. Startupy nezatížené minulostí to mají jednodušší.
Tak jednoduché to není, ostatně kdyby bylo, tak tak by ELno nspal ve firmě ve spacáku :D
Ono je to stále auto, má to karosérii, aerodynamiku, vzduchotecnku, klimatizaci, infotaiment, řízení/volant, čalounění... podobné je to prakticky v všem krom pohonného ústrojí.
To proč VW tápe je dodvatelský řetězec (pro tuto velmi podsatnou část - tedy pohon), kdy Čína požrala a přípavila velmi dobře kapacity na zpracování lithia, mědi a dalších klíčových komponent, které BEV potřebují.
A ano zkrátka lidé nejsou "pitomí", BEV stále nemá většinu užitných vlastnotí lepší jak splováky a cena je vyšší. Potenciál kupců (kteří o to měli zájem) se vyčerpal dokud byly dotace na nákup. VW se musí pouze přizpůsobit a vyráběti více spalováků, aby uspokojil poptávku, která roste, co k tomu dodat.
Spíš by se borci v VW měli zaměřit na to, jak zlepšít užitné vlastnosti BEV a jak snížit jejich cenu, protože stále to nemalé části populace nedává smysl a hlavně vůči dovozu z Číny nemají co nabídnout. Síť nabíječek je myslím ten nejmenší problém - jakmile bude jezdit více BEV a bude po nich vysoká poptávka, tak je podnikatelé postaví.
Tržní podíl Tesly se neustále zvyšuje. Marně čekáme až VW přijde s něčím co je alespoň konkurenceschopné cenově.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.