20. červen 2025
Elektrifikace dopravy v Číně dopadá na německý automobilový průmysl

Vysoký pokles prodejů vozidel se spalovacími motory v Číně dopadá na německý automobilový průmysl. Zatímco v roce 2020 bylo 94 % nových vozidel v Číně poháněných pouze spalovacím motorem, v prvním pololetí letošního roku to bylo jen 59 %. Informaci přinesl zahraniční server Clean Energy Wire.
Elektrifikace osobní dopravy v Číně nabírá na obrátkách. Podle tamní asociace pro osobní vozidla bylo letos v červenci dokonce poprvé v historii registrováno více elektromobilů a plug-in hybridů než vozidel poháněných pouze spalovacím motorem.
Ze situace těží zejména čínské automobilky, kdy podíl tamních výrobců vozidel BYD a Geely na prodeji nových osobních vozidel dosáhl v letošním prvním pololetí 52 %. Ještě v roce 2020 měly tyto automobilky zhruba třetinový podíl.
Negativní dopad naopak zaznamenává německá automobilka Volkswagen, jejíž podíl na prodeji osobních vozů v Číně klesl od roku 2020 z 19 na 14 procent.
Další rána pro německý automobilový průmysl
Prudký pokles prodejů vozů se spalovacími motory na největším světovém trhu s osobními vozy představuje další problém pro německý automobilový průmysl. Ten aktuálně čelí vysokým investicím spojeným s přechodem k elektromobilitě a zároveň poklesu poptávky po elektromobilech na domácím trhu.
Podle serveru Clean Energy Wire klesla poptávka po čistě bateriových elektromobilech v prvním pololetí letošního roku v Německu meziročně o 47 %. Nedávné odhady potom hovoří o zhruba pětiletém zpoždění v dosažení cíle pro rozvoj elektromobility v Německu, kterým je 15 milionů elektromobilů na silnicích do roku 2030.
I přes nepříznivou situaci je stále Německo druhým největším producentem elektromobilů na světě právě za Čínou. Tamní think tank Agora Verkehrswende přitom stále více volá po růstu spolupráce s čínskými dodavateli, aby bylo zajištěno dosažení výše uvedeného cíle pro rok 2030.
Mohlo by vás zajímat
4. červenec 2025
10. červenec 2025
19. září 2025
24. září 2025
30. září 2025
3. říjen 2025
10. říjen 2025
Komentáře (3)
Čína ovládá celý výrobní řetězec elektromobilů. Proto elektromobily podporuje. EU z řetězce neovládá nic a přesto Brusel tlačí na přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Dává to smysl? Dává to smysl, když ve spalovacích motorech EU představuje světový vrchol?
Ona už i ta Čína se ty spalováky naučila, stačí se podívat na prodeje MG, SangYong a DongFeng v EU letos a minulý rok!
Tzn. EU alutomobilky mají zkrátka funkční konkurenci, buď si s ní poradí nebo krachnou. Není o (ne)tlačení elektromobility.
@JVr 19. srpen 2024, 08:30
SsangYong je jihokorejský:-)
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.