Domů
Elektromobilita
Elektrifikace dopravy v Číně dopadá na německý automobilový průmysl
Dobíjecí infrastruktura pro elektromobilitu
Zdroj: Unicorn

Elektrifikace dopravy v Číně dopadá na německý automobilový průmysl

Vysoký pokles prodejů vozidel se spalovacími motory v Číně dopadá na německý automobilový průmysl. Zatímco v roce 2020 bylo 94 % nových vozidel v Číně poháněných pouze spalovacím motorem, v prvním pololetí letošního roku to bylo jen 59 %. Informaci přinesl zahraniční server Clean Energy Wire.

Elektrifikace osobní dopravy v Číně nabírá na obrátkách. Podle tamní asociace pro osobní vozidla bylo letos v červenci dokonce poprvé v historii registrováno více elektromobilů a plug-in hybridů než vozidel poháněných pouze spalovacím motorem.

Ze situace těží zejména čínské automobilky, kdy podíl tamních výrobců vozidel BYD a Geely na prodeji nových osobních vozidel dosáhl v letošním prvním pololetí 52 %. Ještě v roce 2020 měly tyto automobilky zhruba třetinový podíl.

Negativní dopad naopak zaznamenává německá automobilka Volkswagen, jejíž podíl na prodeji osobních vozů v Číně klesl od roku 2020 z 19 na 14 procent.

Další rána pro německý automobilový průmysl

Prudký pokles prodejů vozů se spalovacími motory na největším světovém trhu s osobními vozy představuje další problém pro německý automobilový průmysl. Ten aktuálně čelí vysokým investicím spojeným s přechodem k elektromobilitě a zároveň poklesu poptávky po elektromobilech na domácím trhu.

Podle serveru Clean Energy Wire klesla poptávka po čistě bateriových elektromobilech v prvním pololetí letošního roku v Německu meziročně o 47 %. Nedávné odhady potom hovoří o zhruba pětiletém zpoždění v dosažení cíle pro rozvoj elektromobility v Německu, kterým je 15 milionů elektromobilů na silnicích do roku 2030.

I přes nepříznivou situaci je stále Německo druhým největším producentem elektromobilů na světě právě za Čínou. Tamní think tank Agora Verkehrswende přitom stále více volá po růstu spolupráce s čínskými dodavateli, aby bylo zajištěno dosažení výše uvedeného cíle pro rok 2030.

Ad

Mohlo by vás zajímat:

Komentáře(3)
Richard Vacek
17. srpen 2024, 13:53

Čína ovládá celý výrobní řetězec elektromobilů. Proto elektromobily podporuje. EU z řetězce neovládá nic a přesto Brusel tlačí na přechod od spalovacích motorů k elektromobilitě. Dává to smysl? Dává to smysl, když ve spalovacích motorech EU představuje světový vrchol?

JVr
19. srpen 2024, 08:30

Ona už i ta Čína se ty spalováky naučila, stačí se podívat na prodeje MG, SangYong a DongFeng v EU letos a minulý rok!

Tzn. EU alutomobilky mají zkrátka funkční konkurenci, buď si s ní poradí nebo krachnou. Není o (ne)tlačení elektromobility.

Jirka Líska
19. srpen 2024, 10:19

@JVr 19. srpen 2024, 08:30

SsangYong je jihokorejský:-)

Komentáře pouze pro přihlášené uživatele

Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.

V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.

Přihlásit se