12. únor 2025
Německý cíl v nedohlednu, prodeje elektromobilů rostou pomalu

Německo se vzdaluje od svého cíle v oblasti elektromobility, kterým je jeden milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020. Naopak probíhají diskuze na úrovni ministerstev, které podpoří rozvoj využívaní zemního plynu v dopravě.
Německý cíl v oblasti elektromobility je stále v nedohlednu. Oproti srovnatelnému období loňského roku se počet prodaných elektromobilů zvýšil pouze o 8 % na 14 013. Celkový podíl prodejů elektromobilů je nyní v Německu cca 0,6 %.
Oproti přírůstku například v Číně se jedná pouze „o drobné“. Prodeje zde vzrostly meziročně o 123 % a celkový podíl na prodejích již na 1,7 %. V podílu elektromobilů na celkových prodejích ale všechny země zaostávají za Norskem, kde se více než čtvrtina nových automobilů řadí mezi elektromobily.
Situaci v Německu prozatím příliš nepomohla ani nová prémie na nákup elektromobilu, která byla uzákoněna v letošním roce. Pro zájemce o elektromobil je připravena prémie 4000 EUR a v případě hybridů 3000 EUR.

Největší překážkou je ale stále nedostatek infrastruktury pro elektromobily a jejich pořizovací cena. S obojím se naši západní sousedé snaží bojovat. Na rozvoj infrastruktury pro elektromobily vyčlenila německá vláda do roku 2020 300 mil. EUR a na prémie celkem 600 mil. EUR.
Po zavedení prémie na nákup elektromobilu probíhají nyní v Německu debaty i nad rozvinutím podpory pro automobily poháněné na zemní plyn. Podle cíle z loňského roku má dojít v Německu k navýšení podílu zemního plynu na celkové spotřebě v dopravě na 4 %.
V minulém týdnu byl k tomuto tématu zorganizován kulatý stůl o možnostech podpory, které by umožnily dosáhnout stanoveného cíle. Již brzy by podle tiskové zprávy mělo dojít k prodloužení platnosti daňových úlev pro automobily využívající pro pohon zemní plyn.
Mohlo by vás zajímat
13. červen 2025
20. červen 2025
19. září 2025
3. říjen 2025
Poprvé od přechodu na 15minutový obchodní interval se na denním trhu vyskytly záporné ceny elektřiny
11. říjen 2025
8. říjen 2025
10. říjen 2025
Komentáře (2)
Podíl prodejů el. mobilů neroste, protože el. mobily zatím nejsou auta pro všeobecné použití - kromě Tesly , která je i pro Němce přece jen příliš nákladná. Až el. mobil ujede 500 km a bude stát podobné peníze jako dieselové auto , pak nebude problém.
Z čeho usuzujete na nutnost dojezdu 500km? Včera jsem se shodou okolností svezl elektromobilem s dojezdem 400km. Ptal jsem se majitele jak to má z dojezdem. Říkal, že má každé ráno plnou, auto stojí celou noc v garáži. V létě prý absolvoval bez jakýchkoli potíží 1700km cestu do jižní Francie. Podle jeho slov trvala asi o 2-3 hodiny déle než loni se spalovákem. Ale díky nabíjení po cestě přijel do cíle úplně fit, protože měl díky němu každé 2-3 hodiny krátkou pauzu. Takže si v klidu mohl vypít kafe, protáhnout se, posvačit, ...
Je fakt, že to nejmenované auto z USA si během tří let, co se vyrábí, urvalo 25% trhu ve svém segmentu, v USA i EU. Je fakt, že v něm stojí i diesely a benzíňáky obdobnou částku.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.