T&E: Plug-in hybridy výrazně přesahují emise udávané výrobci. Výrobci aut to odmítají

DomůČistá mobilitaT&E: Plug-in hybridy výrazně přesahují emise udávané výrobci. Výrobci aut to odmítají

Skupina neziskových environmentálních organizací Transport & Environment zveřejnila studii, podle které jsou emise vybraných hybridních vozidel vyšší až o 89 % než emise udávané výrobcem. Výsledky testování jsou kritizovány ACEA, asociací evropských výrobců automobilů. Podle nich nebyly metody použité během testování vhodné. Informoval o tom portál Euractiv.

T&E: „Hybridy jsou falešné elektromobily“

Transport & Environment (T&E) na evropské úrovni zastřešuje jiné neziskové organizace, které fungují v oblasti dopravy a životního prostředí. T&E v listopadu 2020 ve své studii zveřejnila výsledky testování emisí tří nejprodávanějších hybridů (BMW X5, Volvo XC60 a Mitsubishi Outlander) v podmínkách běžného provozu.

Podle výsledků jejich testování jsou emise těchto tří vozidel o 28 % – 89 % vyšší než udává výrobce. Podle T&E jsou oficiální odhady výrobců postavené na „přehnaně optimistických předpokladech“ o chování řidičů, například o tom, do jaké míry budou používat elektrický motor místo spalovacího, zda baterii nezapomenou dobít apod.

„Plug-in hybridy jsou falešné elektromobily, postavené pro testování v laboratořích a daňové úlevy, ne skutečné řízení. Naše testy ukazují, že i v optimálních podmínkách s plnou baterií, tato auta znečišťují více, než je udáváno,“ uvedla Julia Poliscanova, ředitelka čisté mobility v Transport & Environment

ACEA: „Hybridy jsou určené k cestování po městě“

Asociace sdružující evropské výrobce automobilů ACEA (European Automobile Manufacturers Association) studii T&E kritizuje. Podle asociace použitá testovací metoda neodpovídala typickému užívání plug-in hybridů. Jejich záměrem je řídit je v plně elektrickém módu během krátkých úseků – obvykle ve městech. ACEA zároveň dodává, že hybridní vozidla jsou skvělým prostředkem přechodu k bezemisní silniční dopravě.

„Emise CO2 plug-in hybridů se samozřejmě odvíjí od toho, jak řidič vozidlo používá, což není pod kontrolou výrobce,“ říká mluvčí asociace ACEA.

Nová vozidla jsou nyní testována i v reálném provozu

Od 1. září 2020 je účinná nová legislativa EU, která mimo jiné vyžaduje, aby členské státy prostřednictvím nově zřízených schvalovacích orgánů testovaly nová vozidla v reálném provozu. Pokud vozidlo nesplní testy schvalovacího orgánu, tak nebude moci být uvedeno na trh. Cílem je podle EU dosáhnout větší transparentnosti a nezávislosti testování emisí vozidel

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Naši partneři
Odebírejte náš newsletter
Zadejte svůj email, pokud Vás zajímají čerstvé zprávy o energetice.
Naše služby a inzerce
Zobrazit
Web podporují