Domů
Elektromobilita
Obyvatelé Spojeného království se kvůli koronaviru více zajímají o elektromobily
Zdroj: Kārlis Dambrāns / Creative Commons / CC BY 2.0

Obyvatelé Spojeného království se kvůli koronaviru více zajímají o elektromobily

Současná pandemie onemocnění COVID-19 vyvolaného koronavirem má nečekané dopady v elektromobilitě. Podstatně více obyvatel Spojeného království je nyní nakloněno vlastnění elektromobilu. Důvodem je především viditelné zlepšení ovzduší při současné krizi.

Karanténa a další opatření přijatá ve spojitosti s pandemií onemocnění COVID-19 mají velký pozitivní důsledek na lidské chápání enviromentálních problémů. Tento fakt vychází z průzkumu společnosti Venson Automotive Solutions, o kterém informoval zpravodajský portál Daily Record. Kvůli koronaviru se dramaticky snížila obecně dopravní vytíženost všeho druhu – silniční, železniční, námořní i letecká – a tím se i znatelně zlepšila kvalita ovzduší na celé planetě.

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Venson Automotive Solutions na otázku „změnil dopad současné COVID-19 situace Váš přístup ke koupi elektromobilu?“ 45 % dotázaných odpovědělo, že nyní znova zvažuje koupi elektromobilu. U dalších 17 % dotázaných se pouze potvrdilo přesvědčení o zakoupení elektromobilu.

Čistší ovzduší

Z výše zmíněných 45 %, 19 % dotázaných sdělilo, že příští pořizované auto bude elektromobil. Zbylých 26 % potvrdilo, že chtějí koupit elektromobil v příštích pěti letech. Podobný průzkum provedla společnost v loňském červnu, kdy 41 % dotázaných mělo zájem o elektromobil, ale 31 % z nich neplánovalo koupi v příštích 10-15 letech. Z porovnání studií jasně vyplývá, že spotřebitelé jsou nyní mnohem více naklonění k dřívějšímu zakoupení elektromobilu.

„Snižování emisí bylo žhavým tématem a jasným politickým, podnikatelským a osobním cílem již mnoho let. Ale i přesto nárůst majitelů elektromobilů byl pomalý,“ sdělil k výsledkům průzkumu ředitel marketingu společnosti Venson Alison Bell.

Více od vlády a podniků

V průzkumu se také společnost Venson ptala na jiné aspekty elektromobility. Dle výsledků by veřejnost chtěla vidět větší aktivitu od vlády a soukromého sektoru v oblasti elektromobility, až se Spojené království zotaví z epidemie COVID-19.

Z toho 62 % dotázaných by uvítalo další investice do sítě nabíjecích stanic či 38 % by chtělo novou legislativu, která bude podporovat společnosti ke stoprocentnímu přechodu na elektromobily.

Autor úvodní fotografie: Kārlis Dambrāns

Komentáře

(11)

Richard Vacek

22. duben 2020, 13:28

Raději bych se zajímal o sdílenou ekonomiku - takový sdílený automobil musí být v době koronaviru celkem dobrý nápad.

St

22. duben 2020, 13:44

Toto mi připadá jako PR producenta automobilů na elektřinu. Myslím, že teď Britové díky své osvícené vládě mají úplně jiné starosti než přemýšlet o elektroautomobilu.

CarlosEV

22. duben 2020, 20:00

ja jsem přešel na elektromobilitu dávno před koronavirem a jsem "fpoho"

Leotronik

22. duben 2020, 22:37

Ten pravy aha efekt se dostavi az se zase ty miliony spalovacich strojoven daji do pohybu a lidi se budou ptat, coze to tak smrdi.

vinkler

23. duben 2020, 11:06

No nevím včera jsem četl že: NOX v ovzduší v Berlíně se zhoršilo, neví se proč a že kdosi si dal práci a porovnal i Brněnský Úvoz proti loňsku a taky horší.

kkk

23. duben 2020, 17:17

https://autobible.euro.cz/skodi-diesely-mestu-v-nemecku-dokazali-ze-moderni-diesely-vzduch-cisti-a-ze-ty-stare-nema-smysl-zakazovat/ A teď tu o popelce.Zkuste si tím cleandýzlem doma večer vyčistit vzduch,aby se vám lépe spalo.

Láďa

23. duben 2020, 23:00

Píšou čistí od mechanických částí! Což má díky filtrům logiku. Spaliny se samosebou dýchat nedají (ale to ani vzduch který vydechujete) není v nich kyslík. Ale tady fakta nehrají roli. Směr byl vytýčen a i tady pojedeme až do hořkého konce.

kkk

11. květen 2020, 12:09

Pokud nevidíte rozdíl mezi"mechanických částí"a pevné částice, měl by jste navštívit nějakého odborníka.

kkk

24. duben 2020, 16:45

" V některých chvílích tyto diesely fakticky čistily vzduch od pevných částic."Co je to vaše "mechanických částí"? A všiměte si slov "V některých chvílích"a do výsledků vstupují ještě další faktory, jako ohřátý motor, zatížení vozu a hlavně regenerace filtru pevných částic." Ve vydechovanén vzduch je stále část kyslíku, to by pak dýchání z úst do úst nedávalo smysl že?

Láďa

24. duben 2020, 23:53

Tak po pravdě řečeno netušil jsem že je rozdíl mezi mechanickými a pevnými částicemi. Kdybych věděl že to nevíte (nebo spíše nechcete vědět) byl bych opatrnější i při použití té nadsázky s umělým dýcháním.

Láďa

24. duben 2020, 23:53

Tak po pravdě řečeno netušil jsem že je rozdíl mezi mechanickými a pevnými částicemi. Kdybych věděl že to nevíte (nebo spíše nechcete vědět) byl bych opatrnější i při použití té nadsázky s umělým dýcháním.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna u komentáře
Vyžadované informace jsou označeny *
Pravidla diskuze
Veškeré příspěvky v diskuzi na webu oEnergetice.cz musí splňovat Pravidla diskuze. Přidáním příspěvku do diskuse uživatel vyjadřuje souhlas s těmito pravidly a zavazuje se je dodržovat.
Komentáře pouze pro přihlášené uživatele
Upozorňujeme diskutující, že komentáře v diskuzi budou moci přidávat již brzy pouze přihlášení uživatelé. V diskuzi se stále častěji objevují příspěvky od anonymních uživatelů, které porušují pravidla diskuze. Věříme, že díky tomuto opatření bude diskuze pod články pro všechny přínosnější.
Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj na této stránce.
V uživatelské sekci pak můžete najít poslední vaše komentáře.
OM Solutions s.r.o.
Kpt. Nálepky 620/7, Nové Dvory, 674 01
Třebíč
IČ: 02682516
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
© 2021 oEnergetice.cz All Rights Reserved.