Průmyslová asociace Hydrogen Denmark a někteří její členové kritizují legislativní návrh zavádějící do dánské legislativy cíle EU pro minimální podíl vodíku v dopravě a vyzvali vládu, aby svůj návrh přehodnotila. Informoval o tom zahraniční server Argus.
Společnosti rozvíjející v Dánsku vodíkové projekty, mezi které patří Everfuel, Copenhagen Infrastructure Partners, European Energy či producent paliv Crossbridge Energy, podepsaly otevřený dopis vyzývající vládu k přehodnocení cílů v oblasti minimálního podílu vodíku v dopravě. Ten je podle nich neambiciózní a příliš nízký na to, aby významněji nastartoval poptávku po tomto palivu a pomohl tak zemi nasměrovat k cíli stát se exportérem "zelené" energie.
Podle zveřejněných informací požaduje draft legislativy, aby dánští dodavatelé paliv dodávali do dopravního sektoru v roce 2030 pouze 1 % obnovitelného vodíku a jeho derivátů. Uvedená úroveň je na minimální hranici požadované Bruselem.
Vyšší cíl pro rok 2030 a zavedení dílčích cílů
Asociace Hydrogen Denmark vyzvala vládu, aby mířila výše nad minimální požadovaný podíl a navázala tak na další členské státy, jako je například Finsko se 4% podílem. Mimo to požaduje, aby byly zavedeny kvóty s postupnými ročními přírůstky optimálně již od roku 2026, které by pomohly pilotním projektům a přispěly k získání zkušeností nezbytných pro splnění cíle pro rok 2030.
Dánsko původně plánovalo schválení navržené legislativy do 21. května, což je poslední možný termín stanovený v revidované evropské směrnici o obnovitelné energii známé jako RED III. Po tlaku ze strany průmyslu je však možné, že dojde ke změnám, které mohou vést ke zdržení.
Komentáře v diskuzi mohou pouze přihlášení uživatelé. Pokud ještě účet nemáte, je možné si jej vytvořit na stránce registrace. Pokud již účet máte, přihlaste se do něj níže.